Trening I Sen

Trening I Sen

Jak Sen Potajemnie Wpływa Na Treningi? Lekarz Snu Wyjaśnia

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Kiedy myślimy o uzyskaniu jak najwięcej z naszych treningów rozmowa zwykle obraca się wokół najnowszego suplementu, najlepszych procedur i tworzenia idealnej diety. Sen jest po myśli, mimo gór badań wskazujących na jego znaczenie. Ale to ma sens. Kiedy myślimy o ćwiczeniu, kultywowaniu masy i “rozdarciu”, wywołuje to myśli o ciężkiej pracy, krwawym pocie i łzach. Nie odpoczynek i relaks. Jest to jednak ostateczny paradoks, bez snu cały ten wysiłek może pójść na marne.

Sen i ćwiczenia są ściśle powiązane, a ta zawiła relacja jest dwukierunkowa. Jednak związek jest z pewnością bardziej niuansowy, niż może się wydawać. Jasne, sen pomaga lepiej wykonywać na siłowni i ćwiczeń pomaga nie tylko zasnąć szybciej, ale także cieszyć się lepszą jakość snu ogólnie. Ale ćwiczenia nie tylko sprawiają, że czujesz się zmęczony, to rzeczywiście tworzy fizjologiczne zmiany w organizmie. Może faktycznie wzmocnić rytmy okołodobowe, promując czujność w ciągu dnia i przynosząc sen w nocy. Badanie przeprowadzone przez National Sleep Foundation wykazało, że osoby, które regularnie ćwiczyły, znacznie częściej zgłaszają dobre spanie w większość nocy w porównaniu z osobami, które nie były aktywne fizycznie.

Dodatkowo, uzyskanie idealnej ilości snu, aby wspomóc trening, może również zależeć od innych czynników łagodzących: rutyny przed snem, nawyków żywieniowych, urządzeń elektronicznych, których używasz, a nawet rodzaju materaca, na którym śpisz. W rzeczywistości, ze względu na wszystkie specyficzne elementy, które mogą mieć wpływ na twój trening, materac nie powinien być rzeczą rujnującą Twoje wyniki. Podczas gdy uzyskanie odpowiedniego materaca ma znaczenie dla każdego, niezależnie od poziomu aktywności, niektóre firmy zwróciły uwagę na to, aby materace były jak najbardziej przyjazne sportowcom. Materace te mają na celu przepływ krwi, chłodzenie podczas snu, a niektóre z nich z wyższej półki oferują nawet specyficzną amortyzację dla różnych części ciała w zależności od tego, jak śpisz.


Polecamy


Materac Niedźwiedź

Jest to w zasadzie masaż tkanek głębokich w formie materaca. Dzięki trójwarstwowej piance memory ten materac jest wystarczająco miękki, aby był wygodny, ale wystarczająco wytrzymały, aby zapewnić odpowiednie wsparcie. Podczas gdy górna warstwa (nasycona żelem Grafitowym) oferuje technologię chłodzenia, górna warstwa jest miejscem, w którym dzieje się magia. Zaprojektowany z nici stworzonych za pomocą technologii Celliant, przekształca ciepło ciała w światło podczerwone, które badania wykazały, że może prowadzić do lepszego krążenia i regeneracji komórek podczas snu.
850,00 zł dla Królowej w Amazon.com


Aby naprawdę zrozumieć związek między snem a ćwiczeniami, AskMen rozmawiał ze światowej sławy doktorem Michaelem Breusem, znanym jako lekarz snu. To nie jest tylko tytuł, który jest okraszony frywolnie albo, Dr. Breus zasłużył na paski w sferze odpoczynku. Jest psychologiem klinicznym i dyplomatą American Board of Sleep Medicine. Jeśli nie zgadłeś, jego specjalnością są zaburzenia snu i jest jednym z zaledwie 163 psychologów na całym świecie ze swoimi referencjami i wyróżnieniami. Jego pierwsza książka ” Good Night: The 4-tygodniowy program Sleep Doctor dla lepszego snu i lepszego zdrowia jest bestsellerem Amazon Top 100. Dr Breus wyjaśnił, jak sen i ćwiczenia działają w tandemie.

AskMen: Jak najlepiej określić związek między snem a ćwiczeniami?

Dr. Breus: To interesująca relacja dwustronna. Wiemy, że ćwiczenia są jednym z najlepszych sposobów na poprawę jakości snu, dlatego stosuję je u pacjentów zarówno jako sposób na poprawę jakości snu, jak i zmniejszenie stresu.

Istnieją pewne dane, które pokazują, że ćwiczenia zbyt blisko snu zakłócą sen (ze względu na potencjalny efekt termogeniczny-ciało staje się zbyt gorące, aby spać).

Ponadto istnieją również dane, które pokazują,że im więcej snu jesteś pozbawiony, tym mniej jesteś zainteresowany ćwiczeniami.

AskMen: Jakie są niektóre z powszechnych nieporozumień, jakie ludzie mają przy ocenie znaczenia każdego z nich w stosunku do siebie?

Dr. Breus: Większość ludzi uważa, że jeśli będziesz ćwiczyć wystarczająco dużo, będziesz się zużywać, a następnie spać. Dane pokazują, że w rzeczywistości nie ma znaczenia, jak ciężko ćwiczysz, twoje ciało będzie spało tylko tyle, ile potrzebuje.

AskMen: Jakie są Twoje najważniejsze rady dla kogoś aktywnego, kto chce uzyskać jak najwięcej korzyści ze spójnego harmonogramu snu i treningu?

Dr. Breus: Naprawdę chodzi o bycie konsekwentnym. Ćwiczenie w tym samym czasie i obudzenie się w tym samym czasie to dwie najważniejsze rzeczy, które mogę wam powiedzieć.  

AskMen: Ostatnio spędzasz dużo czasu badając wpływ nawyków snu u sportowców. Jakie są Twoje najciekawsze odkrycia do tej pory?

Dr. Breus: Istnieje kilka obszarów, w których brak zarówno jakości, jak i ilości snu może wpływać na wydajność zawodnika i trenera:

  1. Zmniejszona energia: brak snu (szczególnie etapy 3 i 4) zmniejsza magazynowanie glikogenu. Bez paliwa w zbiorniku sportowcy biegają na rezerwach. Ponadto istnieją dane wspierające brak snu powodujący: redukcję testosteronu, redukcję ludzkiego hormonu wzrostu, zmniejszenie pamięci mięśniowej-regenerację i zwiększone stany zapalne.
  2. Czas reakcji: setki badań pokazują, że obniżona jakość i ilość snu powoduje wzrost czasu reakcji (nowe dane sugerują, że RT potraja się, gdy brak snu).
  3. Śledzenie wzrokowe: miary wydajności predykcyjnego śledzenia wzrokowego dokładnie odzwierciedlają zaburzenia uwagi spowodowane ostrym brakiem snu i zapewniają obiecujące podejście do oceny gotowości personelu służącego w różnych obszarach zawodowych, w tym załóg wsparcia lotniczego i naziemnego.
  4. Dokładność: Koordynacja oko-ręka jest bezpośrednio związana z brakiem snu
  5. Podejmowanie decyzji: badania pokazują, że osoby pozbawione snu będą znać ryzyko związane z ich decyzjami, ale nie będą się przejmować tym, jakie są te zagrożenia i niepotrzebnie podejmą ryzyko.
  6. Pamięć: podczas wszystkich etapów snu umysł i mózg pracują nad przetwarzaniem nowych wspomnień, konsolidując je w długoterminowe przechowywanie i integrując Ostatnio zdobyte informacje z przeszłymi doświadczeniami.”
  7. Regeneracja: brak snu, zaburzenia snu, zaburzenia rytmu dobowego wpływają na ogólne aspekty regeneracji/regeneracji snu. Brak snu powoduje wzrost postrzegania bólu.

Wymagana Lektura

Jak Przestać Chrapać
Know-It-All Przewodnik Do Lepszego Snu
Bezdech Senny: Co To Jest I Jak Go Leczyć
Najlepsze Materace Do Seksu


AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Trzy buty do biegania na niebieskim tle
Read More

Najlepsze Buty Do Biegania

Najlepsze Buty Do Biegania 14 butów do biegania, które przeniosą Twoje biegi na wyższy poziom Mackenzie Shand 29…