Najlepsze treningi dla zdrowia psychicznego

Mężczyzna biegający po schodach na zewnątrz

Najlepsze treningi dla zdrowia psychicznego

Które ćwiczenia są najlepsze dla zdrowia psychicznego?

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Każdy zna fizyczne korzyści płynące z regularnych ćwiczeń. To może pomóc ci zdobyć siłę, trzymać się od nadwagi, poprawić wytrzymałość, i zachować swoje serce i płuca w górnej formie, ale co z korzyściami psychicznymi? Okazuje się, że takich też jest mnóstwo.

Podobne: najlepsze techniki relaksacyjne

Jedno z badań, opublikowane w czasopiśmie Lancet Psychiatry w 2018, patrząc na 1.2 milionów ludzi w USA, wykazało, że ludzie, którzy ćwiczą, zgłaszają o 1.5 mniej dni słabego zdrowia psychicznego w miesiącu, w porównaniu z ludźmi, którzy nie ćwiczą. Max Castrogaleas MA, CSCS, * D, TSAC-F, * D, EP-C, FRCMS, fizjolog ćwiczeń w HSS, również mówi “ćwiczenia są ważnym czynnikiem zdrowia psychicznego.” 

“Badania pokazują, że regularny udział w ćwiczeniach i aktywności fizycznej może pomóc zmniejszyć ryzyko rozwoju zaburzeń nastroju i lęku. Ponadto osoby, które zgłaszają wyższy poziom aktywności fizycznej, mają mniejsze ryzyko wystąpienia depresji lub lęku”, dodaje.

Ale czy wszystkie formy ćwiczeń i sprawności są równe, jeśli chodzi o korzyści dla zdrowia psychicznego? Aby uzyskać odpowiedź, sprawdziliśmy kilka naszych ulubionych profesjonalistów fitness.


Najważniejsze korzyści dla zdrowia psychicznego z ćwiczeń


Poprawia nastrój: Kiedy poruszasz się swoim ciałem, uwalniasz endorfiny-pozytywne substancje chemiczne w mózgu, które poprawiają nastrój i pomagają czuć się zrelaksowanym. “Endorfiny to substancje chemiczne uwalniane przez organizm, które zapewniają poczucie euforii, zwiększają pewność siebie, zwalczają stres i depresję”, mówi Keith Hodges, certyfikowany trener osobisty, trener wydajności i założyciel Mind In Muscle Coaching. “Te pozytywne skutki uboczne powstają po interakcji endorfin z receptorami w mózgu, zapewniając zwiększone poczucie dobrego samopoczucia.” 

Chociaż z pewnością nie jest to przypadek dla wszystkich ludzi, badania wykazały, że ćwiczenia mogą być tak skuteczne, jak leki przeciwdepresyjne w zmniejszaniu objawów depresji.

Poprawa funkcji poznawczych: Ćwiczenie może również pomóc twojemu umysłowi zachować ostrość i czystość. Hodges zauważa, że udowodniono, że konsekwentne ćwiczenia zmniejszają ryzyko demencji, a badania potwierdziły to również. “Konsekwentne ćwiczenie pomaga również w naszej funkcji poznawczej, co jest ważne, ponieważ przednia część naszego mózgu, związana z funkcją wykonawczą, zaczyna zanikać po 21 roku życia”, dodaje Manoj Dias, wiceprezes Mindfulness + współzałożyciel Open. “W połączeniu z praktyką uważności możesz dbać o swój mózg i dbać o jego zdrowie na starość.”


Temat: jak często należy ćwiczyć?


Jakie treningi są dobre dla zdrowia psychicznego?


Wszystko, co lubisz, jest dobrym rozwiązaniem: Na szczęście – lub niestety, w zależności od tego, jak na to patrzysz – nie ma jednej konkretnej aktywności, która jest uważana za na najlepszy trening dla zdrowia psychicznego. To naprawdę różni się od osoby i zależy od twoich codziennych preferencji i potrzeb. “Polecam wybór w formie ćwiczeń lub hobby, które lubisz najbardziej”, mówi Hodges. “Coś tak prostego, jak pójście na 10-minutowy spacer, jak wylot przechodzi długą drogę. Jeśli lubisz boks lub MMA, spróbuj uderzyć w ciężką torbę lub weź lekcję samoobrony jako lek na stres. Jeśli lubisz koszykówkę, idź pograć w kosza. Kluczem jest znalezienie aktywności fizycznej, która przyniesie Ci największą satysfakcję.”

Switch things up: Nie musisz trzymać się wyłącznie jednej aktywności-jeśli chodzi o cele fitness, najlepiej jest zmienić wszystko. Chcesz mieć pewność, że masz opcje, więc nie skończysz całkowicie pomijając trening lub aktywność. “Spróbuj pomyśleć o wielu ćwiczeniach lub ćwiczeniach fizycznych, które lubisz, dzięki czemu zawsze masz plan zapasowy”, mówi Castrogaleas.

Get those minutes in: Jeśli jesteś nowy w świecie treningu i starasz się zrozumieć, co lubisz, Castrogaleas sugeruje, że ” zacznij od angażowania się w różne formy ćwiczeń lub aktywności fizycznej, które mogą pomóc ci spełnić wytyczne dotyczące aktywności fizycznej [minimum] 150 minut umiarkowanej lub 75 minut intensywnej aktywności aerobowej tygodniowo.”Zaleca, aby dwa do trzech dni treningu oporu i pozostawienie pozostałych dwóch do trzech dni elastycznych.  

Wypróbuj ustawienia społecznościowe i wyjdź na zewnątrz: Niezależnie od tego, co zdecydujesz się zrobić na trening, pamiętaj o swoim otoczeniu i otoczeniu. Wspomniane powyżej badanie Lancet Psychiatry Journal wykazało również, że osoby, które brały udział w sportach zespołowych, kolarstwie, aerobiku i chodzeniu na siłownię, były związane z największymi redukcjami w dniach słabego zdrowia psychicznego. Wiele badań wykazało związki między poprawą zdrowia psychicznego a pracą w środowisku społecznym lub jako zespół. Naukowcy odkryli, że zdrowie psychiczne poprawia się, gdy ludzie radzą sobie z treningami na świeżym powietrzu. 


Temat: niedoceniane korzyści jogi dla mężczyzn


Dobre treningi na początek


Oczywiście trening, który najlepiej przyniesie korzyści Twojemu zdrowiu psychicznemu, będzie unikalny dla Twoich zainteresowań i potrzeb. Jednak, jeśli chodzi o relaks i zmniejszenie lęku i stresu, istnieje kilka treningów, które pozostają popularne typy wśród mas.

Joga: “Joga to świetne ćwiczenie, które pozwala jednostce połączyć umysł i ciało w różnych pozach, które są wykonywane z kontrolowanym ruchem i oddychaniem”, mówi Castrogaleas. 

Bieganie: “Bieganie pomaga uwolnić hormony “dobrego samopoczucia”, co skutkuje wysokim poziomem biegacza. Po zakończeniu biegu czujesz, że tak duża waga została zdjęta z ramion i zmniejszył się poziom stresu” – dodaje.

Dias zauważa, że w jego centrum treningowym Open można doświadczyć doskonałej mieszanki uważności i aerobiku. “Niektóre z naszych najpopularniejszych zajęć to nasze otwarte doświadczenia, które łączą w sobie to, co najlepsze z jogi, Pilates, cardio i uważności. Polecam te praktyki każdemu, kto chce zacząć centrować rytuały samoopieki i uważności”, mówi.


Możesz Też Kopać:

  • 9 sposobów na stres mózgu
  • Dlaczego Wypalenie Zawodowe Może Powstrzymywać Cię Od Celów Fitness
  • Najlepsze taktyki treningu dla wydajności

AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Trzy zestawy hantli na niebieskim tle
Read More

Najlepsze Zestawy Hantli

Najlepsze Zestawy Hantli Nie Ma Siłowni? Nie Ma Problemu-Te Zestawy Hantli Są Świetnymi Zamiennikami Mackenzie Shand 3 marca…
Facet robiący pompki.
Read More

100 Pushup Challenge

100 Pushup Challenge Czy Jesteś Wystarczająco Twardy, Aby Pokonać Wyzwanie 100 Push-Up? Mitch Calvert 7 czerwca 2018 Podziel…