Najważniejsze Kolonie Ostatnich 5 Dekad
Wybraliśmy 10 Najważniejszych Zapachów W Czasie
Niezależnie od wpływu Mad Men, 50 lat temu mężczyźni inaczej się ubierali, inaczej pili, inaczej mówili i tak, inaczej pachnieli. I chociaż nie zalecamy wody kolońskiej jako narzędzia do studiowania historii, zalecamy jej noszenie od czasu do czasu — a wiedza o warunkach, które doprowadziły do powstania konkretnego zapachu, może poprawić wrażenia. Przynajmniej może sprawić, że będziesz brzmiał mądrze na imprezach.
Oto sześć wód kolońskich, które zdefiniowały każdy z ostatnich sześciu dekad i dlaczego każdy z nich był zapachem dla swojego czasu. Aby dowiedzieć się więcej na temat męskiej wody kolońskiej, sprawdź naszą funkcję dotyczącą rozwoju męskich zapachów.
Lata 60.: Dior, Eau Sauvage
70 $za 3.4 Oz.
Kup Teraz
Wydany w 1966 roku przez Dior, Eau Sauvage jest uważany przez niektórych znawców zapachów za jeden z najlepszych i najważniejszych wód kolońskich, jakie kiedykolwiek powstały. Jest często opisywany jako elegancki i seksowny, ze świeżymi cytrusowymi nutami z góry i utrzymującym się zapachem, który jest drzewny, piżmowy i męski. Kiedy to wyszło na jaw, Francja ponownie uchodziła do władzy po ii Wojnie Światowej, a Francuska Nowa Fala wstrzyknęła do kraju dawkę chłodu. Możesz spojrzeć na Eau Sauvage jako na przejście między starym a nowym — klasycznym zapachem, ale także takim, który mocno opierał się na syntetycznych cząsteczkach, które później odgrywały znacznie większą rolę w produkcji wody kolońskiej.
Wicemistrz: Hai Karate
1970: Ralph Lauren, Polo
75 $za 4.0 Oz.
Kup Teraz
To, że woda kolońska o nazwie Polo jest naszym wyborem na lata 70. mówi wiele o tym, kto wtedy nosił wodę kolońską; prawdopodobnie nie byłby to zapach z wyboru dla członków Led Zeppelin lub Judas Priest, ale nie umieścilibyśmy go obok Phila Collinsa, aby splash na odrobinę najbardziej zielonej, woodiest, mossiest wody kolońskiej, jaką kiedykolwiek wąchaliśmy. To klasyka, po części dlatego, że kiedy ją nosisz, czujesz się, jakbyś był witany w elitarnym klubie polityków i biznesmenów, zebranym w bibliotece, aby porozmawiać o tajemnicach Zimnej Wojny.
Wicemistrz: Jovan Musk
1980: Guy Laroche, Drakkar Noir
60 $za 3.4 Oz.
Kup Teraz
Drakkar był pod koniec lat 80. jednym z najpopularniejszych męskich Kolęd na świecie. Po prostu obejrzyj oryginalną reklamę, a szybko zrozumiesz. W tej reklamie ustawionej na szybką ścieżkę dźwiękową muskularny facet angażuje się w łucznictwo, ćwiczy na speedbagu, odwraca zapalniczkę, strzela do basenu, rzuca kostką i zbliża się do pięknej kobiety — wszystko w ciągu około 30 sekund. Jeśli jakaś dekada ma reputację pobłażliwości, to Lata 80., a drzewiasty, pikantny, tajemniczy Drakkar Noir to czas w butelce. Pomyśl o tym jako o połączeniu potu Mike ‘ a Tysona, potęgi Gordona Gekko i upadku Muru Berlińskiego.
Drugie miejsce: Cool Water by Davidoff
1990: Giorgio Armani, Acqua di Gio
78 $za 3.4 Oz.
Kup Teraz
Ogólnie rzecz biorąc, Lata 90. były wielką dekadą w Ameryce, wypełnioną dobrobytem gospodarczym i względnym pokojem. To było prawie tak, jak wszyscy mówili: “OK, nie pieprzmy tego przez noszenie czegokolwiek, co pachnie zbyt kontrowersyjnie.”Atrakcyjność Acqua di Gio jest dokładnie taka: bardzo świeża woda kolońska, która obmywa Cię zapachem oceanu i na dobre kończy się odrobiną lasu. Dobra, czysta zabawa, jak Saved by the Bell, Discman i wczesne lata bańki dot-com.
Wicemistrz: Ck One
2000: Paco Rabanne, 1 milion
75 $za 3.4 Oz.
Kup Teraz
Wczesne aughty nie są daleko za nami, a bliskość sprawia, że trudno podsumować tę dekadę w kilku słowach. Ale z pewnością jedną rzeczą, która wyróżniała się we wczesnych aughts, była rosnąca przepaść między ” posiadaczami “i” nie-posiadaczami”.”Żadna woda kolońska lepiej symbolizuje bogactwo elity-dostępne dla każdego, kto Macy’ s w pobliżu-niż milion, spowita złotymi opakowaniami i pachnąca cytrusami, przyprawami, drewnem i ciepłem. Ta woda kolońska była również dostępna w prawdziwym złocie z diamentową koroną, ponieważ, hej, nie zaszkodzi rzucić trochę pieniędzy, prawda?
Drugie miejsce: D & G, Jasnoniebieski
2010: Juniper Ridge, Backpacker ‘ s Cologne
100 $za 2 Oz.
Kup Teraz
Zbawieniem obecnej dekady może być fundament wsparcia dla marek butikowych, ręcznie wykonanych produktów i lokalnych towarów-rzeczy z twarzą, imieniem i historią. Juniper Ridge nie jest obecnie najpopularniejszą marką zapachową, ale firma jest znakiem rzeczy, które nadejdą, wytwarzając zapachy z olejków eterycznych destylowanych na Zachodzie, przy użyciu wyłącznie naturalnych składników i robiąc to wszystko tutaj, w USA. spodziewamy się, że coraz więcej marek butikowych podąży za nimi. To zapach naszych czasów.
Wicemistrz: DS & Durga, HYLNDS
Komentarze