Bezsenność: Co To Jest I Jak Ją Leczyć

Bezsenność: Co To Jest I Jak Ją Leczyć

Jeśli kiedykolwiek miałeś problemy z zasypianiem, musisz to przeczytać

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Ameryka nie może spać. Trzydzieści do 35 procent ludzi w USA doświadcza co najmniej jednego objawu bezsenności-a około 10 procent z nas ma pełnowartościowy stan, zgodnie z danymi Amerykańskiej Akademii Medycyny Snu.

Ale podczas gdy mamy tendencję do wyobrażania sobie bezsennych jako tych, którzy nie śpią całą noc wpatrując się w sufit rejestrując zero godzin milczenia, to nie jest do końca definicja, którą malują lekarze.

Co to jest bezsenność?

“Pomyśl o” bezsenności “jako wymyślnym słowie na kłopoty ze snem”, wyjaśnia Jeffrey Ellenbogen, MD, lekarz ds. snu w Johns Hopkins i dyrektor projektu Sound Sleep.

Dla specjalisty od snu “bezsenność” oznacza problemy z zasypianiem lub pozostawaniem we śnie, co prowadzi do problemów z funkcjonowaniem w ciągu dnia. Co ważne, jest to w kontekście posiadania wystarczającej możliwości snu i nie jest spowodowane stanem chorobowym, stanem psychiatrycznym lub lekiem, mówi.

Oznacza to, że bezsenność zawsze wywołuje objawy w ciągu dnia; ale zbyt często zaplątuje się w podstawowe warunki-depresję, lęk, POChP, bezdech senny—lub czynniki zewnętrzne (takie jak stres lub hałas), które uniemożliwiają zasypianie.

Temat: Siedem Pokarmów, Które Pomogą Ci Lepiej Spać

“Jest wiele rzeczy, które powodują trudności ze snem”, mówi. Wiele z nich to ważne, uleczalne problemy, ale nie są, ściśle mówiąc, bezsennością.

Klasyczna bezsenność nazywa się bezsennością psychofizjologiczną, mówi Rajkumar Dasgupta, MD, adiunkt medycyny klinicznej w Keck School Of Medicine na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Ludzie z nim zwykle mają lęk związany ze snem. Boją się spać lub rozwijają złe nawyki, które ostatecznie pogarszają ich bezsenność, mówi.

Jak leczyć bezsenność?

“Pierwszym i najważniejszym krokiem w leczeniu bezsenności jest znalezienie przyczyny”, mówi Ellenbogen. Zacznij od zadania sobie tego pytania: czy istnieje problem na zewnątrz lub w moim ciele, który może zakłócać mój sen?

Najczęstszymi przyczynami zewnętrznymi są takie rzeczy, jak hałasy w sypialni, takie jak chrapanie partnera łóżka, zanieczyszczenie światłem lub pokój, który czuje się zbyt gorąco.


Philips HF3520

Jeśli twoim problemem jest zanieczyszczenie—zanieczyszczenie hałasem, zanieczyszczenie dźwiękiem, niebieskie światło z ekranów tabletów, ten budzik symulujący wschód słońca (z opcją białego szumu) jest dobrym wyborem. To nie jest tanie, ale może pomóc zasnąć, obudzić się i spać przez noc bardziej solidnie.
112,09 zł Amazon.com


Wewnątrz przyczyny mogą obejmować utrzymujące się kofeiny z późnym popołudniem filiżanki kawy, lęk lub depresja, bezdech senny, częste oddawanie moczu lub problemy okołodobowe (problemy z wewnętrznym zegarem).

Temat: Jak Kupić Najlepszy Materac Do Dopasowania

Wszystkie te kwestie, zauważa, są uleczalne w jakiejś formie. I od tego trzeba zacząć: “jeśli uważasz bezsenność za objaw, a nie zaburzenie, to ten model poszukiwania przyczyn ma większy sens”, mówi. “Znajdź problem, a znajdziesz rozwiązanie.”


Spokój
 

Jeśli stres niepokoju stoi na drodze do snu, techniki relaksacyjne, takie jak medytacja i oddychanie, mogą pomóc uspokoić zarówno ciało, jak i umysł przed snem. Aplikacja Calm oferuje również serię medytacji snu o nazwie “bedtime stories” – Opowieści fikcyjne i non-fiction dyktowane uspokajającymi głosami-które pomagają użytkownikowi odpłynąć. Po zakończeniu historii aplikacja zamyka się. Wszystko, co musisz zrobić, to nacisnąć play.
$12.99 / miesiąc w Calm.com


Jeśli nic ci to nie mówi? W przypadku prawdziwej idiopatycznej, medycznej, podręcznikowej bezsenności (nie możesz znaleźć możliwej do zidentyfikowania przyczyny, ale nadal masz objawy w ciągu dnia), pierwszym leczeniem są programy terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) skupiające się na bezsenności. Spotkanie z klinicystą w celu oceny snu, wypełnienie dziennika snu i praca nad zmianą wzorców myślenia i nawyków, które mogą być szkodliwe dla snu, może złagodzić objawy.

“Musisz trzymać się tego przez sześć do ośmiu tygodni, aby zobaczyć zmiany w zachowaniach i myślach”, zauważa Dasgupta. 

Temat: Jak W Końcu Przestać Chrapać

Leki mogą być również opcją dla osób cierpiących na bezsenność, chociaż każde ciało jest inne, zauważa Dasgupta. Niektórzy ludzie wolą bardziej naturalną drogę-w takim przypadku wykazano, że ziołowe suplementy, takie jak korzeń kozłka, tryptofan, rumianek, Melatonina, pomagają w zasypianiu. Ale pamiętaj, aby powiedzieć lekarzowi o wszelkich suplementów (nawet te ziołowe), które bierzesz, aby ominąć wszelkie skutki uboczne lub powikłania z innymi lekami.


Nocna Herbata Walerianowa

Zawsze najlepiej skontaktować się z lekarzem przed podjęciem jakiegokolwiek suplementu lub leku, ale niektóre badania sugerują, że waleriana (roślina kwitnąca popularna w zachodnich tradycjach) może pomóc ludziom zasnąć. Ta Organiczna herbata, pełna ziół, może być kojącym bodźcem, którego twoje ciało potrzebuje, aby przełączyć się w tryb uśpienia. Po prostu wiedz: Food and Drug Administration nie reguluje suplementów ziołowych, więc ważne jest, aby dowiedzieć się, co działa na organizm.
3,51 zł Amazon.com


W przeciwnym razie, zatwierdzone przez FDA leki na receptę, takie jak Ambien, Sonata i Lunesta, mogą być przepisywane osobom bezsennym, zauważa. Ale ważne jest, aby być jasne o wszystkich swoich objawów z góry (masz problemy z zasypianiem? Śpisz?), jak również wszelkie problemy medyczne. Sen jest bardzo złożony i zindywidualizowany, mówi Dasgupta.

Znasz swoje ciało najlepiej, a rozwiązanie problemu pomoże zapewnić solidny sen.


AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Widok Z Tyłu człowieka robi pull up w przestrzeni siłowni
Read More

Jak lepiej podciągać

Jak lepiej podciągać Zabierzemy Cię od jednego podciągnięcia do dziesięciu w mgnieniu oka Jack Dawes 15 kwietnia 2021…
Read More

Najlepsze Programy Odchudzające

Najlepsze Programy Odchudzające Próbujesz Kopnąć Te Ostatnie 10 Funtów (Lub Pierwsze 10)? Wypróbuj Te Plany Odchudzania Emily Abbate…