Czy dieta roślinna może wpłynąć korzystnie na wyniki sportowe?

Hantle otoczone owocami, warzywami i sałatką

Czy dieta roślinna może wpłynąć korzystnie na wyniki sportowe?

Czy dieta roślinna pomoże Ci wyrównać treningi?

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Przez lata diety roślinne i wegetariańskie były zbyt szybko odrzucane; coś, co boli organizm, a nie robi to dobrze, uniemożliwia uzyskanie odpowiedniego białka lub oznacza, że nigdy więcej nie będziesz cieszyć się smacznym posiłkiem. Ale przypływy z pewnością zwracają się na diety oparte na roślinach, od obiecujących badań naukowych po smaczne nowe innowacje w mięsie opartym na roślinach, coraz więcej osób decyduje się na cięcie mięsa z powodów nie tylko etycznych.

Podobne: plan diety roślinnej

W rzeczywistości, zgodnie z niedawnym badaniem opublikowanym w czasopiśmie Permanente, badania sugerują teraz, że diety roślinne są opłacalnymi interwencjami niskiego ryzyka, które mogą faktycznie obniżyć wskaźnik masy ciała, ciśnienie krwi, HbA1c i poziom cholesterolu-a nawet mogą zmniejszyć liczbę leków potrzebnych do leczenia chorób przewlekłych i obniżyć śmiertelność z powodu choroby niedokrwiennej serca.

Badanie sugeruje również, że lekarze w całym kraju powinni rozważyć zalecenie większości diety opartej na roślinach wszystkim swoim pacjentom, ale zwłaszcza tym, którzy cierpią na cukrzycę, choroby układu krążenia, wysokie ciśnienie krwi lub otyłość.

Ale co to oznacza dla osób lub sportowców, którzy trenują lub ćwiczą regularnie? Cóż, jak się okazuje, trzymanie się diety roślinnej codziennie (lub co najmniej kilka dni w tygodniu) może faktycznie zwiększyć nawet całkowicie zdrowe i aktywne osoby.


Korzyści z diety roślinnej dla wyników sportowych


Poniżej rozmawialiśmy z garstką sportowców i trenerów wysokiego szczebla, aby uzyskać ich wgląd w to, czy dieta oparta na roślinach może rzeczywiście przynieść korzyści twoim osiągnięciom sportowym. Od graczy NBA po profesorów żywienia i trenerów odnowy biologicznej, oto dokładnie, jak ci specjaliści od odnowy biologicznej myślą o porzucaniu mięsa na rzecz roślin i jak może to poprawić Twoje wyniki sportowe, jednocześnie ułatwiając uzyskiwanie i utrzymywanie sprawności fizycznej, niż kiedyś myślałeś.


1. Zrzucić Nadmiar Masy Ciała-Bez Liczenia Kalorii


 “Dieta roślinna jest bogata w składniki odżywcze i naturalnie kalorycznie niska w zależności od rodzaju i ilości spożywanej żywności”, wyjaśnia Trista Best, zarejestrowany dietetyk w balance One Supplements, Specjalista ds. zdrowia środowiskowego i adiunkt ds. żywienia. “Może to być korzystne dla większości osób, ale sportowcy i osoby skoncentrowane na sprawności fizycznej również mogą skorzystać. Po pierwsze, niska kaloryczność może pomóc zmniejszyć potencjalny nadmiar masy ciała, który może mieć wpływ na wydajność i sprawność.”


2. Spodziewaj się łatwiej budować mięśnie i siłę


Według Nurudeen Tijani, sportowca roślinnego, dietetyka, trenera odnowy biologicznej i założyciela TitaniumPhysique, dieta roślinna to dieta o wysokiej zawartości węglowodanów-ale to naprawdę dobra rzecz. “Podczas uprawiania sportu lub intensywnej aktywności fizycznej organizm spala węglowodany na paliwo”, wyjaśnia Tijani. “Złożone węglowodany bogate w błonnik pokarmowy oznaczają więcej energii, aby wykonywać ciężej podczas aktywności fizycznej.”


3. Szybsza Regeneracja Po Aktywności Fizycznej


Sport rekreacyjny, podnoszenie ciężarów, czy trening sercowo-naczyniowy budują siłę, ale także rozpalają stawy i ścięgna w ciele. “Pełnowartościowa dieta roślinna poprawia wydajność, ponieważ jest bogata w makroelementy, witaminy, minerały i błonnik pokarmowy”, mówi Tijani.


4. Przeciwdziałać Stanom Zapalnym Powodującym Ból


Według Tijani, dieta oparta na roślinach może pomóc zmniejszyć lub wyeliminować ból mięśni treningu siłowego, ból stawów i odwrócić choroby przewlekłe, takie jak zapalenie stawów. Zapalenie stawów jest stan zapalny, który powoduje ból w stawach. Ponadto dieta roślinna może pomóc zoptymalizować długoterminowe zdrowie nerek, płuc i przewodu pokarmowego.


Powiązane: Najlepsze Wegańskie Proszki Białkowe


5. Zwiększ energię i ogólną wytrzymałość


“Przejście na zdrową dietę wegańską lub przynajmniej spożywanie większej ilości pokarmów roślinnych poprawi twoje zdrowie i kondycję dzięki wzrostowi witamin, minerałów oraz poprawie jakości kalorii i makroelementów”, mówi certyfikowany trener osobisty i instruktor jogi Justine Swenson. “Jedzenie jest paliwem, a kiedy karmisz [twoje ciało] pełnymi pokarmami z ziemi, dostarczasz mu całej energii i uzdrawiającego pokarmu, którego potrzebuje, aby się rozwijać.”Możesz nawet zauważyć, że wraz ze wzrostem składników odżywczych będziesz mieć mniej bolesności mięśni i / lub szybciej odzyskać siły po treningach. 


6. Napływ przeciwutleniaczy i leczenie komórkowe


Wolne rodniki są wytwarzane naturalnie w organizmie jako produkt uboczny metabolizmu lub ekspozycji na toksyny środowiskowe i powodują stres oksydacyjny, prowadząc do uszkodzenia komórek. “Jedzenie roślin daje niesamowite przeciwutleniacze, które pomagają neutralizować wolne rodniki”, wyjaśnia fizjoterapeuta i trener Lara Heimann. “Wolne rodniki u sportowca mogą upośledzać wydajność i regenerację, a produkty zwierzęce nie mają przeciwutleniaczy-te elektrownie występują tylko w roślinach.”

Heimman zauważył również, że dieta roślinna, o niskiej zawartości cholesterolu i tłuszczów nasyconych, poprawia grubość krwi, co pozwala na przenoszenie większej ilości tlenu do mięśni, poprawiając wydajność i regenerację. “Jedzenie roślin pomaga organizmowi wykonać dla Ciebie, dzięki czemu można Poziom swój potencjał sportowy!”


7. Zapomnij o ogólnych bólach i bólach spowalniających Cię


“Głęboko wierzę, że przeniesienie białka w mojej diecie na mięso pochodzenia roślinnego pozwala mi przedłużyć moją karierę i utrzymać wysoki poziom wydajności”, mówi Chris Paul, gracz NBA i ambasador Beyond Meat. “Mam teraz Beyond Burger po każdym meczu, aby pomóc w czasie regeneracji i zapaleniu-to dosłownie zmienia grę.”

“Zazwyczaj podczas treningu budzę się z dużym bólem mięśni. Ale wstałem w środku nocy i nie bolało mnie, czułem się dobrze”, wyjaśnia Paul. “Następną rzeczą, jaką wiesz, byłem w stanie przejść całe lato bez nakładania lodu na kolana—i to tylko dlatego, że przestałem mieć tak wiele stanów zapalnych w moim ciele ze względu na dietę roślinną, która obejmuje Beyond Mięsa.”


Możesz Też Kopać:

  • Najlepsze pokarmy do jedzenia na każdy niedobór witamin

  • Co należy jeść przed i po treningu

  • Najbardziej oczekiwane trendy Fitness i Zdrowia na 2021


AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Dwie ciemnoszare i jedna jasnoszara mata do ćwiczeń ustawiona na niebieskim tle
Read More

Najlepsze Maty Do Ćwiczeń

Najlepsze Maty Do Ćwiczeń Maty Do Ćwiczeń Gotowe, aby dyskomfort treningowy przeszedł do przeszłości Ed Virgin 20 kwietnia…