Dlaczego Wypalenie Zawodowe Może Powstrzymywać Cię Od Celów Fitness

Mężczyzna rozciągający się na zewnątrz

Dlaczego Wypalenie Zawodowe Może Powstrzymywać Cię Od Celów Fitness

Czy wypalenie ma negatywny wpływ na Twoje postępy w kondycji?

Wszyscy słyszeliśmy termin “wypalenie zawodowe” rzucane tu i ówdzie, wielu z nas rozumie go jako formę stresu w miejscu pracy lub przyczynę zbyt mało snu podczas tygodnia pracy. Ale wypalenie zawodowe może mieć poważne konsekwencje, które wykraczają poza po prostu stresujący dzień w biurze. W rzeczywistości jest uważany przez wielu badaczy za główną przyczynę innych warunków, takich jak depresja, w pewnych sytuacjach.


Temat: dlaczego tak ważne są dni odpoczynku


Co To jest wypalenie i dlaczego jest szkodliwe?


Wypalenie zawodowe jest uważane za szczególny rodzaj stresu związanego z pracą. Według Mayo Clinic, jest to stan fizycznego lub emocjonalnego wyczerpania, który wiąże się z poczuciem zmniejszenia osiągnięć, a nawet utraty tożsamości.

Chociaż wypalenie zawodowe nie jest diagnozą medyczną, udowodniono, że warunek ten wpływa na twoje zdrowie fizyczne i psychiczne, jeśli nie jesteś ostrożny, aby go kontrolować. I chociaż wypalenie zawodowe jest najczęściej omawiane jako reakcja na stresory w miejscu pracy, może mieć wiele poważnych konsekwencji poza biurem, zwłaszcza w zakresie celów fitness.

Wypalenie zawodowe wiąże się ze zwiększonym o 40% ryzykiem zachorowania na choroby serca — ale na tym się nie kończy. Pod względem wypalenia i jego wpływ na fitness, mężczyźni, którzy doświadczają wypalenia będą być bardziej narażone na rozwój emocjonalnych nawyków żywieniowych, jeść bez zatrzymywania, lub zacząć sięgać po grubsze pokarmy podczas wykonywania mniej. 

“Wypalenie i spełnianie naszych celów fitness po prostu się nie mieszają”, mówi AskMen dr Ben Connolly, ND, współtwórca planu wypalenia zawodowego i Cornerstone Naturopathic. “Długotrwałe lub przewlekłe wypalenie (trwające dłużej niż trzy miesiące) może mieć długotrwały wpływ na naszą wagę, umysł, poziom cukru we krwi, motywację do wstawania i chodzenia na siłownię lub biegania i obniżania poziomu testosteronu.”


Znaki Wypalenie Wpływa Na Twoje Cele Fitness?


Martwisz się, że możesz doświadczać wypalenia zawodowego lub zastanawiasz się, jakie są znaki, abyś mógł rozpoznać nawyki, zanim staną się problemem? Poniżej wymieniliśmy niektóre z najważniejszych znaków, na które należy zwrócić uwagę, jeśli chodzi o wypalenie zawodowe, ponieważ odnosi się ono do zdrowia i kondycji oraz co zrobić, jeśli znajdziesz się w sytuacji, która wydaje się, że możesz doświadczać wypalenia zawodowego.

  • Praca staje się obowiązkiem: 

“Kiedy jesteś wypalony, ćwiczenia stają się nieco bardziej uciążliwe i musisz zmusić się do chodzenia na siłownię lub biegania”, mówi dr Connolly.  Dodaje, że mieszanka braku motywacji i stresu wpływa na twoje cele fitness nie tylko poprzez brak ćwiczeń, ale także zmiany fizyczne, wynikające z hormonów. “Kiedy twoje hormony stresu, znane jako kortyzol i adrenalina, zaczną rosnąć, twój testosteron spadnie.”Jak testosteron maleje, więc ma zdolność do budowania mięśni, odzyskać po treningu, i nic dziwnego, to wpływa na popęd płciowy, jak również.

  • Możesz być obciążony stresem: 

Według dr Connolly, “waga stresu” jest prawdziwym zjawiskiem. Zwiększony stres prowadzi do zwiększenia poziomu cukru we krwi, a z czasem doprowadzi to do przyrostu masy ciała wokół talii. Jest to bardzo trudne do stracenia, ponieważ nie jest to spowodowane głównie brakiem ruchu; jest to spowodowane reakcją stresową wpływającą na poziom cukru we krwi.

  • Pewnie nie czujesz się tak wypoczęty.:

Najważniejszym objawem, którego należy szukać, jest to, czy budzisz się wypoczęty rano. Budzisz się o stałej porze? Czy negocjujesz z przyciskiem drzemki? Wmawiasz sobie, że nie potrzebuję dzisiaj tego prysznica, prawda?

  • Możesz się upaść w połowie dnia: 

Według dr Connolly, powinieneś również zadać sobie pytanie, czy doświadczasz popołudniowej katastrofy, czy drugiego wiatru wieczorem. “Zmiany psychiczne związane z wypaleniem mogą wyglądać na zapomnienie zdania w połowie, wejście do pokoju i zapomnienie, dlaczego tam jesteś, lub konieczność zrobienia większej liczby list niż zwykle”, mówi.

  • Prawdopodobnie masz niski poziom testosteronu: 

Potem jest rozmowa o erekcji. “Poziom testosteronu jest najwyższy około 8 rano, stąd termin “poranne drewno” i powinieneś doświadczać tego przez około 50 procent czasu”, wyjaśnia dr Connolly. “Jeśli zauważysz, że erekcja nie jest tam tak często, i nie są dodane stresory lub zmiany w swoim życiu, może to być kluczowym wskaźnikiem, że wypalenie wpływa testosteronu.” 

  • Opierasz się na alkoholu:

Kolejnym kluczowym znakiem do obserwacji jest zwiększenie ilości zachowań unikających. Może się zdarzyć, że będziesz zwlekał częściej niż byłeś; pijesz prawie co wieczór i częściej zamawiasz Jedzenie na wynos. “W miarę jak popadamy w wypalenie zawodowe, zaczynamy polegać na alkoholu lub specyficznych zachowaniach, aby pomóc nam się uspokoić i wykorzystać przerwy na adrenalinowej kolejce górskiej, którą mieliśmy tego dnia”, wyjaśnia dr Connolly.


Podobne: najlepsze techniki relaksacyjne


Jak Przezwyciężyć Wypalenie Zawodowe?


  • Zidentyfikuj stresory: 

​Według dr Connolly, leczenie wypalenia zawodowego z powodzeniem wymaga dokonania pewnych zamierzonych zmian w Twoim stylu życia. Dokonywanie inwentaryzacji wszystkich stresorów i wymagań, pod którymi jesteś, zarówno zawodowo, jak i osobiście. Określenie, które z tych stresorów są szklanymi kulkami (aka kiedy spadają, pękają; takie jak dzieci, partnerzy, opieka nad sobą, przyjaciele i Twoja praca), a które są plastikowe (te, które odbijają się; takie jak sprzątanie, intensywne ćwiczenia, gotowanie, dojazdy do pracy, media społecznościowe itp.)  

  • Usuń i odzyskaj: 

​Po zidentyfikowaniu plastikowych kulek celem jest aktywne usunięcie ich z równania, aby odzyskać je przed ponownym dodaniem. “Niektóre wskazówki mogą być, aby rozpocząć zamawianie pudełek żywności na kolację kilka dni w tygodniu, może zatrudniając sprzątacza domu, lub wypracowanie harmonogramu sprzątania z partnerem,” mówi dr Connolly. “Celem szklanych kulek jest możliwość umieszczenia ich w dół, aby nie spadały i nie rozpadały się. Zadaj sobie pytanie: “czy naprawdę trzeba to zrobić teraz?’”

  • Wolne treningi: 

​Jeśli chodzi o wspieranie naszego zdrowia fizycznego, jest to dokładne przeciwieństwo tego, co mówi każdy guru fitness, mówi dr Connolly. Nie robisz więcej, robisz mniej. Skupiasz się na wędrówkach, lekkich joggingach, niższych ciężarach; zamiast wysokiej intensywności, sprawiasz, że się pocisz, treningi. “Popychanie ciała tylko sprawi, że będziesz bardziej zestresowany, co oznacza, że testosteron nadal spada w odpowiedzi na tę odpowiedź kortyzolu”, wyjaśnia.

  • Sen i odżywianie: 

​“Priorytetem jest odpowiedni sen i odżywianie to dwa obszary, na których polecam skupić się, aby pomóc osiągnąć nasze cele fitness”, wyjaśnia dr Connolly. “Dobra energia pochodzi z dobrego snu. Kiedy masz zrównoważoną energię, dokonujesz zdrowszych wyborów posiłków, przygotowujesz rzeczy z wyprzedzeniem i możesz zasilić swój organizm.”

Krótko mówiąc, koncentrując się na spaniu i jedzeniu tak zdrowym, jak to możliwe, oznacza, że twoje ciało będzie silne i zmniejszy odpowiedź na wypalenie. Nie chodzi tylko o szybki powrót na siłownię lub rutynę fitness, chodzi o powrót do zdrowia po wypaleniu, abyś mógł to robić dalej. “Pamiętaj, że wypalenie zawodowe jest reakcją fizjologiczną w naszym ciele, podobną do reakcji “walka albo Ucieczka””, dodaje dr Connolly.


Możesz Też Kopać:

  • Powody utraty mięśni
  • Co To jest grypa ćwiczenia?
  • Eksperci ujawniają swoje hacki na dobry sen
Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Pokrowiec Na Czerwone Mięso

Pokrowiec Na Czerwone Mięso Czy Należy Zrezygnować Z Mięsa Na Rzecz Diety Roślinnej? Badamy Mitch Calvert 1 września…