Jak Odżywianie Wpływa Na Nastrój

Pomarańczowe kawałki ułożone w kształt uśmiechu na pomarańczowym i niebieskim tle

Jak Odżywianie Wpływa Na Nastrój

Czujesz Się Przygnębiony? Twoje odżywianie może być winne

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Szczęśliwy, smutny, niespokojny, zły? Niezależnie od nastroju może być, to jest prawdopodobnie wpływ diety i odżywiania. Oczywiście, jeśli czujesz się przygnębiony, ten niezapłacony mandat za parkowanie i kawa, którą wylałeś na koszulę wcześniej, prawdopodobnie nie pomagają, ale brak witaminy D, na przykład, może być również sprawcą. Według Dani Levy-Wolins, dietetyka zarejestrowanego w Thistle, odżywianie wpływa na nasze samopoczucie na wiele różnych sposobów-na lepsze i gorsze. 

Podobne: najlepsze multiwitaminy dla mężczyzn

“Zdrowa równowaga węglowodanów bogatych w błonnik, zdrowych tłuszczów i kompletnych białek może pomóc nam poczuć energię przez cały dzień, co z kolei poprawia nasz nastrój.”

Tymczasem ” inne kluczowe składniki odżywcze, które mogą wspierać poprawę nastroju, to przeciwzapalne kwasy tłuszczowe omega – 3, cynk, witamina D i kwas foliowy.”Ponadto istnieją badania, które potwierdzają związek między spożywaniem większej ilości posiłków pochodzenia roślinnego (mniej mięsa i drobiu) a poprawą nastroju.

Ale jak określić, które nastroje mogą być związane z niedoborami składników odżywczych i jakie pokarmy lub suplementy sięgnąć w celu regulacji lub poprawy nastroju? Aby pomóc ci to przełamać, wezwaliśmy kilku naszych ulubionych ekspertów. 


Czy niedobory składników odżywczych są związane z nastrojami?


Dr Lisa R Young, Ph. D., RDN, autorka Wreszcie Pełny, Wreszcie Szczupły, akcje, że niedobory witaminy D i omega-3 często były związane z depresją i lękiem-chociaż jest to związek w przeciwieństwie do przyczyny i skutku.  

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/vitamin20d20vitamins20arranged20in20the20shape20of20a20sun20on20a20yellow20background.htmlGettyImages
  • Witamina D: “Ta rozpuszczalna w tłuszczach witamina bierze udział w regulacji nastroju, a także snu. Nazywana witaminą słoneczną, ponieważ jej prekursorem jest światło słoneczne, Wiele osób ma niedobór witaminy D. niski poziom został powiązany z lękiem i depresją”, mówi. 
  • Kwasy Tłuszczowe Omega-3: Levy-Wolins dodaje, że ” najbardziej zbadany związek między zaburzeniami nastroju (na przykład depresją i lękiem) a niedoborami składników odżywczych znajduje się w spożyciu i równowadze kwasów tłuszczowych omega-3 (O3) i omega-6 (o6).”
  • Kwas foliowy i witamina B12: Kristin Kirkpatrick, RD, autor bestsellerów, wielokrotnie nagradzany dietetyk i partner marki Quest dzieli się, że ” niedobory kwasu foliowego i B12 zostały również powiązane z pogorszeniem wyników zdrowia psychicznego.” 

Jakie pokarmy lub suplementy są najlepsze do regulacji nastrojów?


Według Young dieta w stylu śródziemnomorskim może być dobra do regulacji nastroju. “Dieta śródziemnomorska jest bogata w owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, oliwę z oliwek i chude źródła białka, takie jak ryby, fasola i kurczak. Jest mało czerwonego mięsa i niezdrowych tłuszczów nasyconych ” – mówi.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/fresh20vegetables20wild20rice20fresh20yogurt20and20goat20cheese20on20a20light20background20top20view.htmlGettyImages

“Spożywanie posiłku łączącego złożone węglowodany z chudym białkiem i warzywami najlepiej poprawia nastrój. Na przykład Grillowany łosoś z brązowym ryżem i brokułami zawiera mieszankę składników odżywczych, które utrzymują poziom cukru we krwi i stały nastrój.” 

Jeśli chodzi o suplementy, mówi: “Jeśli masz niedobór składników odżywczych, suplementacja może pomóc ( tj. witamina D lub omega – 3).”Levy-Wolins zgadza się, “Witamina D [suplementacja], w szczególności, została zbadana z myślą o [regulacji nastroju]”, mówi. 

“Chociaż badania nadal dają mieszane wyniki (prawdopodobnie ze względu na trudną naturę kontrolowania każdego elementu, którego uczestnicy doświadczają lub spożywają podczas prób), istnieją pewne badania, które popierają wpływ odpowiedniego spożycia witaminy D i poprawy nastroju. Korelacja ta może wynikać z wpływu witaminy D na produkcję serotoniny (hormonu, który kontroluje nasz nastrój).”


Podobne: Najlepsze pokarmy do jedzenia na każdy niedobór witamin


Czy jakieś składniki odżywcze mają negatywny wpływ na nastrój?


Levy-Wolins twierdzi, że negatywne objawy mogą wynikać z toksyczności mikroelementów (przedawkowanie witamin i/lub minerałów), ale zauważa, że jest to rzadkie. “Na przykład przyjmowanie 60 000 jednostek międzynarodowych (IU) dziennie przez miesiące może prowadzić do takich objawów, jak nudności, nagromadzenie wapnia we krwi, uogólnione osłabienie i ból kości”, mówi.

“Inne badania wskazują na negatywne konsekwencje zdrowotne wynikające z przyjmowania zbyt wielu minerałów, z objawami od zaburzeń układu pokarmowego do stresu na układ odpornościowy.” 

Dodaje, że ważne jest, aby pamiętać, że suplementy są suplementami. Możesz nie potrzebować niektórych, jeśli przestrzegasz zdrowej, zbilansowanej diety. Rutynowe badania krwi mogą pomóc określić, czy istnieją luki w odżywianiu, które wymagają suplementacji.

Pomijając składniki odżywcze, według Kirkpatricka, żywność o wysokiej zawartości węglowodanów / cukru to jedne z najgorszych rzeczy, po które można sięgnąć, gdy czujesz się w dół. “Badanie 2019 wykazało, że dieta wysokosłodzona ma potencjał” wyzwalania procesów metabolicznych, zapalnych i neurobiologicznych “związanych z chorobą depresyjną”, mówi. 


Czy pora dnia, którą przyjmujesz, wpływa na nastrój?


Kirkpatrick dzieli się tym, że pora dnia, w której spożywasz składniki odżywcze, zarówno poprzez suplementy, jak i żywność, nie ma dużego wpływu na twój nastrój. Jednak “wahania poziomu cukru we krwi mogą zmienić nastrój jako ospałość”, mówi. 

“Badanie na zwierzętach z 2018 r. wykazało, że jako spadek poziomu cukru we krwi (który może wystąpić, gdy wchodzimy w cykl jedzenia żywności o niskiej zawartości składników odżywczych, o wysokiej zawartości cukru) może wystąpić negatywny nastrój. Zaobserwowano to również u ludzi w badaniu z 2021 r.pokazującym, że wysokie stężenie cukru we krwi u pacjentów z cukrzycą typu 2 było związane ze wzrostem hormonu stresu kortyzolu.”


 Możesz Też Kopać:

  • Najlepsze Suplementy Omega-3
  • Czy dieta roślinna może wpłynąć korzystnie na wyniki sportowe?
  • Najlepsze Witaminy Wzmacniające Odporność

AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Człowiek rozciąganie w fitness kompresji ubrania na torze
Read More

Zalety odzieży uciskowej

Zalety odzieży uciskowej Od ochrony mięśni do poprawy wyników sportowych Jack Dawes 25 lutego 2021 roku Podziel się…
Mezcal, Zabawne Wino i https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/frankly20organic20vodka.html na turkusowym tle
Read More

Dietetyczne Opcje Alkoholowe

Dietetyczne Opcje Alkoholowe Okazuje się, że nadal można wchłonąć i trzymać się diety Kaitlyn McInnis 12 marca 2021…