Orangetheory Fitness Review

Pomarańczowa aplikacja Fitness na smartfonie na pomarańczowym tle

Orangetheory Fitness Review

Czy warto spróbować OrangeTheory Fitness?

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Powiedzmy, że jakiś facet pisze swoje CV o niektórych wynikach, które osiągnął. Zatrudniasz go, a on robi dobrą robotę. Może nawet świetną robotę. Nie tylko to, ale dobrze pasuje do organizacji.

Czy to ważne, że wyolbrzymił pewne twierdzenia o wynikach? Żałujesz, że go zatrudniłeś?

Podobne: najlepsze aplikacje odchudzające i trackery

Taka jest historia z Orangetheory Fitness. Istnieje pewne konkretne podsumowanie pod względem twierdzeń o oparzeniach kalorycznych, ale chcemy pójść głębiej. Dużo głębiej. W rzeczywistości minęło trochę czasu, odkąd dobrze przyjrzeliśmy się treningowi interwałowemu o wysokiej intensywności, więc użyjmy tego jako pretekstu, aby umieścić całe zjawisko HIIT w jakiejś poważnej perspektywie.

Ponieważ uważamy, że HIIT jest całkiem niesamowity, gdy jest właściwie używany. Ale najpierw spójrz na Orangetheory.

Niektórzy pytali ” czy Orangetheory to nowy CrossFit?”a moja Natychmiastowa odpowiedź brzmi:” nie ma mowy!”Powodem, dla którego jestem tak dobitny, jest to, że myślę, że CrossFit to uszkodzone części ciała, które czekają, aby się wydarzyć, ponieważ wiele z jego siłowni bierze podnoszenie ciężarów — co jest jednym z najbezpieczniejszych działań, gdy jest wykonywane prawidłowo — i wydaje się rozkoszować się tym, że jest to niebezpieczne.
 

Tu nie chodzi o CrossFit. Orangetheory wydaje się być dość sumienny w zapobieganiu urazom klientów. Istnieje również od pełnej dekady, a to oznacza, że nadszedł czas, aby zadać kilka ważnych pytań: czy jest to nadal aktualne? Czy zasługuje na twój czas i pieniądze? I jak poradził sobie z tą globalną podkręconą kulą znaną jako pandemia COVID-19?

Spis treści

  • O firmie
  • O treningu
  • Czy Orangetheory są bezpieczne dla wszystkich?
  • Koszt Członkostwa Orangetheory Fitness
  • Dekonstrukcja oparzeń kalorycznych i EPOC
  • Skąd OTF bierze swoje numery?
  • Program Grander
  • Jak OTF poradziło sobie z pandemią?
  • Przegląd Końcowy

Czym jest Orangetheory Fitness?


Orangetheory Fitness to system franczyzowy, który został uruchomiony przez trenerkę Ellen Latham z Ft. Lauderdale w 2010 roku. Latham ma dobre referencje, z tytułem magistra fizjologii ćwiczeń. Powiedziała mi, że uczy Pilatesa i nie był wystarczająco intensywny, aby uzyskać dobre wyniki, więc wymyśliła trening interwałowy, który stałby się OTF.

OrangeTheory Fitness smartphone app screenshots of gym locationsOrangeTheory Fitness

“Wyniki były tak dobre [dziewięć] lat temu, że słowo wyszło na jaw w całym kraju,” Latham powiedział. “Miałem ludzi przylatujących do pracy w tym szalonym pokoju z tą kobietą w Ft. Lauderdale. Ludzie przybywali z całego świata, ponieważ wyniki były tak dramatyczne w tak krótkim czasie.”Następnie skontaktowała się z nią firma franczyzowa, a obecnie w Ameryce Północnej jest prawie sto studiów, z planami na wiele więcej.


Jak wygląda trening Orangetheory?


Kiedy w Calgary otworzyła się Franczyza OTF, poszedłem obserwować zajęcia prowadzone przez Cara Fullerton (ujawnienie: Cara i ja byliśmy przyjaciółmi na Facebooku przez jakiś czas, a ona przeprowadziła ze mną wywiad na temat książki, której jestem autorem).

Było to studio średniej wielkości ze ścianą bieżni, kilkoma dużymi ekranami telewizyjnymi, ścianą wioślarzy i grupą identycznych stanowisk do treningu oporu. Podczas gdy obserwowałem klasę, pracownik Adam Van de Walle opowiedział mi o szczegółach.

Kiedy ludzie wchodzą do studia, są “poddani”, co oznacza, że są wyposażeni w monitor tętna. Ekrany na obu końcach bieżni pokazują, kto jest w której strefie tętna. Ludzie pracują przeciwko własnym indywidualnym tętnem maksymalnym. Nie chodzi o konkretną liczbę, ale o procent. Trening tętna jest specyficzny dla bieżni, podczas gdy jest w dużej mierze ignorowany dla elementów wiosłowania i treningu oporowego.

Połowa klasy zaczyna się na bieżniach, a druga połowa wykonuje Obwód oporowy. Przełączają się po 30 minutach (na końcu jest pięciominutowa sesja rozciągania). Na bieżni są trzy strefy wysiłku:

  • Base pace: Tętno na poziomie 75 do 83 procent maksymalnego
  • Push pace: Tętno na poziomie 84 do 91 procent maksymalnego
  • All out: Tętno na poziomie” chyba zwymiotuję”.

To instruktor krzyczy, kiedy BYĆ w bazie, kiedy naciskać, a kiedy iść na całość. Ludzie na bieżni patrzą na swoje indywidualne numery na ekranie, aby sprawdzić, czy są w odpowiedniej strefie. Podstawa jest zielona, push jest pomarańczowy i wszystko jest czerwone.

Adam wyjaśnił, ” chcesz być w zielonej strefie przez co najmniej 35 minut treningu. Pomarańczowy i czerwony, aby uzyskać efekt po oparzeniu, trwa od 15 do 20 minut.”Zajmę się tym” after-burn ” później.
 

Dla komponentu treningu oporu każda stacja miała ławkę z hantlami, piłkami lekarskimi, Bosu i TRX. Sam mam TRX. To dobry sprzęt. Instruktor przeprowadził ich przez serię obwodów zwanych ” blokami.”Każdy blok trwał 4,5 minuty i miał od trzech do pięciu ćwiczeń, które przeprowadzili klienci. Na przykład mogą wykonać 10 powtórzeń wierszy na TRX, następnie 15 powtórzeń kroków na ławce i tak dalej, a następnie zacząć od początku i kontynuować, aż miną 4,5 minuty. W skład tych bloków wchodzą również wioślarze.

Cara pracowała w pokoju uważnie, sprawdzając formę, aby upewnić się, że zostało wykonane prawidłowo, i pokazując, jak wykonać każde ćwiczenie na początku każdego nowego bloku. Wykrzykiwała również zachętę, motywując swoich klientów do przeprowadzki.

Jakość nauczania jest ważna zarówno dla motywacji, jak i bezpieczeństwa. Paul Marcus, który jest właścicielem rynku OTF w Los Angeles, powiedział mi, że wszyscy trenerzy muszą przyjść z certyfikacją na wysokim poziomie i doświadczeniem w nauczaniu grupowym. “Następnie muszą przejść przez cztery pełne dni szkolenia, a my w końcu zwalniamy prawie połowę z nich, którzy nie spełniają naszych wymagań”, powiedział mi Marcus.


Temat: Jak zacząć ćwiczyć


Czy Orangetheory są bezpieczne dla wszystkich?


Orangetheory Fitness dostaje “w każdym wieku i poziomie sprawności”, Marcus powiedział, począwszy od około 28 do 65. Marcus twierdził, że było to około 60% kobiet, ale zajęcia, które widziałem w Calgary w niedzielne popołudnie, wydawały się być około 90% kobiet.

“Absolutnie dostosujemy się do wszystkich poziomów sprawności”, powiedział Marcus. “Każdy, kto przychodzi na zajęcia, musi nosić monitor tętna, a trenerzy nigdy nie mówią nikomu, aby biegał ani sprint. Nigdy nie używamy takich terminów. Mówią ci, w jakiej strefie chcesz mieć tętno.”Wyjaśnił, że poza formą 65-latek może chodzić, aby osiągnąć wymaganą strefę, podczas gdy sprawny 25-latek może biegać z prędkością 8 km / h. Wszystko zależy od indywidualnego poziomu sprawności.

Powiedział również, że ” każde studio musi mieć maszynę eliptyczną i rower stacjonarny, jeśli nie może biegać.”Warto również zauważyć, że instruktorzy pytają o kontuzje na początku każdego treningu i dostarczają alternatywy. W OTF nie ma mentalności “podlizuj się”.

OrangeTheory Fitness smartphone app screenshots of workout experienceOrangeTheory Fitness

Ale co z tym treningiem interwałowym na bieżni? To raczej karanie.

Zarówno projektantka programu Ellen Latham, jak i instruktorka Z Calgary Cara Fullerton powiedzieli mi, że zalecają zajęcia tylko co drugi dzień. Maksymalnie trzy lub cztery dni w tygodniu. Latham i Fullerton również zalecają, aby OTF nie był jedynym treningiem, który robią klienci.

“Zrównoważyć go z innymi rodzajami treningu stacjonarnego, lub Pilates lub jogi,” Latham powiedział. Fullerton zasugerował chodzenie jako dobre ćwiczenie o niższej intensywności w dni wolne od Orangetheory.

Każdy sport wiąże się z ryzykiem kontuzji i ważne jest, aby je złagodzić. Byłem w rozsypce przez dwa tygodnie po moim wyścigu kwalifikacyjnym do maratonu Bostońskiego. Stu Phillips, profesor kinezjologii i członek Grupy Badawczej metabolizm ćwiczeń na Uniwersytecie McMaster w Hamilton, Ontario jest ostrożny w swoich zaleceniach dotyczących nadużywania treningu interwałowego o wysokiej intensywności (HIIT), takiego jak element bieżni OTF.

“Częstotliwość jest zwykle dość indywidualna”, powiedział mi Phillips. “Dla kogoś, kto jest w całkiem dobrej formie, są w porządku, aby robić to co drugi dzień, ale nie sądzę, że można to zrobić przez długi okres czasu. Dla ludzi, którzy nie są w formie, robią to co drugi dzień po trzech lub czterech tygodniach, przekonasz się, że samo się złoży. Kiedy każdy trening jest intensywny, jest to nadmierna sytuacja, która może stać się przetrenowaniem. Obrażenia zaczynają się kumulować.”

Kolega Phillipsa z McMaster, profesor Martin Gibala (który jest wiodącym ekspertem w badaniu HIIT), uważa, że sprawni ludzie mogą poradzić sobie z dużą ilością treningu interwałowego-przynajmniej fizjologicznie.

“To bardzo wymagające psychicznie, aby robić ten rodzaj treningu przez cały czas,” Gibala powiedział mi. Zgadzam się, tak jak Phillips, który powiedział: “z HIIT, wszystko, o czym myślisz, to:” Bóg, daj mi przez ten trening.’”

Ale Gibala jest mniej prawdopodobne, aby winić HIIT specjalnie za wszelkie kontuzje. “Moim zdaniem przetrenowanie jest bardziej związane z całkowitą objętością ćwiczeń niż rodzajem ćwiczeń.”

To zależy od Twojego stanu, a nawet genetyki, ale biorąc wszystko pod uwagę, myślę, że model OTF jest całkiem bezpieczny. Jeśli jesteś klientem i zaczynasz czuć się wyczerpany lub zbyt obolały, zrób sobie przerwę i zrób coś mniej intensywnego przez chwilę.

Podobne: jak często należy ćwiczyć w każdym tygodniu?


Koszt Członkostwa Orangetheory Fitness


OTF oferuje trzy poziomy członkostwa: podstawowy, Elite i Premier.

  • Podstawowe członkostwo: $59 i zapewni Ci dostęp do czterech zajęć miesięcznie
  • Członkostwo elitarne: $99 i da ci dostęp do ośmiu zajęć miesięcznie
  • Skład Premier: $ 159 i daje dostęp do tylu zajęć, ile twoje ciało może obsłużyć.

Jeśli zarejestrujesz się na członkostwo podstawowe lub elitarne i chcesz uczestniczyć w zajęciach dodatkowych, zostaniesz obciążony kwotą 18 USD za sesję, więc naprawdę opłaca się wiedzieć, jak często (lub rzadko) możesz uczestniczyć. Jako dodatkowy bonus, Twoje członkostwo-niezależnie od poziomu-jest ważne w całym kraju, w dowolnej z ponad 1000 lokalizacji Orangetheory Fitness.

Uwaga: ceny mogą się różnić w zależności od lokalizacji. 


Dekonstrukcja oparzeń kalorycznych i EPOC


Widziałem, jak inni się w to wdarli I zamierzam to zrobić. Chciałem jednak najpierw podać wszystkie inne informacje, ponieważ to tak, jakby facet, który podkłada swoje CV. Oparzenia kaloryczne dla OTF-szczególnie w obszarze “after-burn” – są przesadzone, prawdopodobnie w celach marketingowych, chociaż nie powiedzą ci tego.

OrangeTheory Fitness smartphone app screenshots of calorie burn and timingOrangeTheory Fitness

Na stronie internetowej i na plakatach w franczyzie, którą odwiedziłem, twierdzi się, że spalisz od 500 do 1000 kalorii na godzinę podczas trening. To nie jest poza sferą możliwego. Dla mnie, 175-kilogramowego samca, który ma 45 lat (i jest bardzo sprawny), wiem, że aby spalić tysiąc kalorii w ciągu godziny, muszę biec w moim najszybszym zrównoważonym tempie (około 8,5 mph) przez cały czas.

Ile kalorii spalisz na godzinę zależy od wieku, płci, masy mięśniowej, masy ciała i intensywności ćwiczeń. To wszystko jest bardzo indywidualne i podczas gdy twierdzenie o kaloriach 500 do 1,000 na godzinę złożone przez OTF jest wykonalne, Ja I Stuart Phillips i Martin Gibala (którzy, przypomnę, są zarówno doktorami, jak i uznanymi ekspertami w metabolizmie ćwiczeń) uważam, że te liczby są na wysokim poziomie, bez względu na to, czy HIIT jest używany, czy nie. Gibala uważa, że 400 do 800 na godzinę jest bliższe rzeczywistości dla typowego samca, który ma trudności, i 300 do 600 na godzinę dla przeciętnej samicy.

Ilość oparzeń kalorycznych deklarowana podczas sesji treningowych nie jest tak daleko. Są wykonalne. To twierdzenie o kalorycznym “poparzeniu”, z którym jest problem.

Co to jest kaloryczność po oparzeniu? Jego technicznym określeniem jest EPOC: nadmierne zużycie tlenu po wysiłku fizycznym. Pochodzi z treningu tak ciężko, że tworzysz “dług tlenowy” w metabolizmie, więc rzeczy pozostają podkręcone przez jakiś czas później, aby nadrobić ten dług, spalając dodatkowe kalorie.

OTF twierdzi, że spalisz dodatkowe 200 do 400 kalorii w ciągu 24 do 36 godzin po treningu z powodu EPOC. Jeśli podczas spalania spalonych zostanie Od 500 do 1000 kalorii, to 200 do 400 kolejnych oznacza 40 procent dodatkowych kalorii z EPOC.


Temat: Najlepsze spalanie kalorii


Skąd Orangetheory Ma Swoje Numery?


“Te rodzaje statystyk są oparte na American College of Sports Medicine na fizjologii treningu interwałowego,” Ellen Latham powiedział. “Kiedy przez 12 do 20 minut tętno przekracza 84%, można liczyć na tego rodzaju spalanie po oparzeniu.”Wspomniała, że przeczytała wiele badań potwierdzających to. Omówiła też wszystkie dane dotyczące tętna z ich 90 studiów, ale zbieranie takich danych to nie to samo, co badania prowadzone w laboratorium. Co więcej, dane te pochodzą z podczas trening. Nie zbierają danych z 24 do 36 godzin po treningu.

OrangeTheory Fitness App Apple Watch Calorie Burn StatsOrangeTheory Fitness

Stuart Phillips i Martin Gibala też przeczytali wszystkie opracowania. Przeprowadzili eksperymenty w laboratoriach i nie dostrzegli niczego w pobliżu 40% dodatkowych kalorii spalanych przez EPOC.

“EPOC nie jest bez znaczenia, ale nigdzie nie jest królestwem dodatkowych 40 procent”, powiedział mi Phillips. “To po prostu niemożliwe. Powiedziałbym, że na zewnątrz można dostać 10%, jeśli wszystko jest naprawdę rozpalone. Ale to więcej niż dodatkowe 5%.”Przegląd badań z 2006 r. opublikowany w Journal of Sport Science był nieco bardziej hojny, stwierdzając, że 24-godzinny EPOC od intensywnego wysiłku fizycznego mieści się w 6 do 15 procentowym dodatkowym zakresie oparzeń. W artykule stwierdzono również: “wcześniejszy optymizm badawczy dotyczący ważnej roli EPOC w odchudzaniu jest ogólnie bezpodstawny.”

W odniesieniu do 40-procentowego twierdzenia EPOC złożonego przez OTF: “wydaje się bardzo, bardzo wysoki”, powiedział Gibala. “Jestem ciekaw, jak dokonują tych szacunków. After-burn jest prawdziwy, ale nie jest blisko 40%. Byłbym sceptyczny wobec tych twierdzeń w oparciu o to, co widzieliśmy w naszym laboratorium i literaturze naukowej.”

Im jesteś w lepszej formie, tym niższa Epoka.

“Im bardziej jesteś wyszkolony i im bardziej wydajny staje się twój metabolizm, tym mniej jest EPOC” – powiedział Phillips. “To skuteczna adaptacja do stresu.”Gibala twierdzi to samo.


Program Grander


Mówiłem to już wcześniej i powtórzę to jeszcze raz, aż zatonie: Chude ciała są robione w cholernej kuchni! Nie można przećwiczyć złej diety. Kogo obchodzi, czy twierdzenia EPOC są przesadzone, gdy jedna tabliczka czekolady ją wyciera?

Tak, kaloryczne przypalenia OTF-szczególnie w sferze EPOC-są dalekie. Ale Kto. Cholera. Obchodzi?

Przemysł odchudzający jest podobny do tego z polem byka ranczera. Dla Orangetheory twierdzenia o oparzeniach kalorycznych są drobnym grzechem w porównaniu z tym, co dzieje się w nocnych reklamach. I tak naprawdę nie ma to większego znaczenia, ponieważ jeśli chodzi o odchudzanie, dieta jest wszystkim.

Jedną z rzeczy, które warto zauważyć w podejściu do treningu interwałowego stosowanym przez OTF, jest to, że badanie opublikowane w International Journal of Obesity wykazało, że HIIT miał lepszy efekt tłumienia apetytu niż ćwiczenia w stanie stacjonarnym o umiarkowanej intensywności. Może więc pomóc w oparciu się przejadaniu się, co jest prawdziwym kluczem do utraty wagi.


Jak Orangetheory Fitness poradziło sobie z pandemią?


Ostatni rok był brutalny dla małych firm, ale niewiele z nich ucierpiało mocniej niż siłownie i centra fitness, ponieważ przepisy zdrowotne wdrożone na większości planety nakładają poważne ograniczenia na to, ile osób może zajmować jedną przestrzeń w tym samym czasie. Wiele miejsc całkowicie zamknęło siłownie, zmuszając właścicieli siłowni do kreatywnego pozostania w biznesie.

Być może nic dziwnego, że powszechnym rozwiązaniem było przejście na cyfryzację, a Orangetheory Fitness nie był wyjątkiem. Jego aplikacja At Home wyróżnia się jednak tym, że jest przydatna zarówno dla członków, jak i osób niebędących członkami. Dla darmowych użytkowników istnieje wcześniej nagrany codzienny film treningowy, oferujący pompowanie serca, spalanie kalorii pot bez żadnych opłat. Jednak w przypadku członków płacących korzyści rozszerzają się: czytelne podsumowania ćwiczeń, dostęp do zastrzeżonego trackera statystyk OTbeat, aby rejestrować postępy poza studiem, regularne i wnikliwe wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia oraz możliwość rezerwacji zajęć na żywo Orangetheory.

Orangetheory Live ma naśladować klasę. Po zarejestrowaniu się link zostanie wysłany na około godzinę przed rozpoczęciem. Kliknij na niego, a zostaniesz powitany przez instruktora, a także ekrany wszystkich innych uczestników zajęć (chociaż istnieje opcja, aby być widocznym tylko dla instruktora, jeśli wolisz prywatność). Niektóre klasy zauważają z góry, że wymagany jest minimalny sprzęt (zwykle tylko opaska do ćwiczeń lub kettlebell), a jeśli posiadasz Monitor tętna, możesz podłączyć go do aplikacji i poprosić o śledzenie treningu, tak jak w rzeczywistych klasach Orangetheory.

Tak, to nie jest substytut rzeczywistego doświadczenia grupowego, ale z drugiej strony, co jest? Jesteśmy wdzięczni, że zaoferował nam tę opcję i cieszymy się, że możemy się spocić w domu, jeśli musimy.


Ostatni Przegląd Sprawności Orangetheory


Daję Orangetheory Fitness dobrą ocenę dla tych, którzy lubią taki trening. To środowisko zespołowe, w którym wykwalifikowani i motywujący instruktorzy zmuszają cię do ciężkiej pracy. Niektórzy ludzie naprawdę to lubią, i więcej mocy dla nich. W przeciwieństwie do crossfitu (który również wyróżnia się w sferze motywacji), intensywność treningów jest wysoce zindywidualizowana, z naciskiem na bezpieczeństwo i ograniczenia fizyczne.

Wykonali również świetną robotę dostosowując się do stresującego i trudnego globalnego zagrożenia zdrowia, oferując zarówno potencjalnym, jak i płatnym klientom dobry powód, aby dołączyć i uczestniczyć w zajęciach. Jeśli masz szczęście mieszkać gdzieś ze spokojnymi wytycznymi dotyczącymi pandemii, zalecamy uczęszczanie na zajęcia osobiste, aby doświadczyć pełnej Orangetheory, ale jeśli utknąłeś w zamknięciu, mając tylko salon na siłownię, ich aplikacja At Home również zasługuje na twoją uwagę.


Możesz Też Kopać:

  • Najlepsze aplikacje dla zdrowia i fitnessu
  • Zatwierdzone przez ekspertów hacki na wyrwanie się z Plateau odchudzania
  • Osiem sposobów na ćwiczenia z TRX

AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Facet robiący pompki.
Read More

100 Pushup Challenge

100 Pushup Challenge Czy Jesteś Wystarczająco Twardy, Aby Pokonać Wyzwanie 100 Push-Up? Mitch Calvert 7 czerwca 2018 Podziel…