Pokarmy, Które Są Bardziej Pożywne Po Ugotowaniu

Pokarmy, Które Są Bardziej Pożywne Po Ugotowaniu

Pięć Potraw, Które Są O Wiele Bardziej Pożywne Po Ugotowaniu

Czasami nie chcesz mieć nic wspólnego z przygotowaniem posiłków. Może zboczysz z typowej trasy do najbliższej restauracji sushi lub zdecydujesz się na sałatkę wrzuconą razem z tym, co zostało w lodówce. Faktem jest, że możesz być poważnie przegapić, jeśli nie poświęcasz czasu na gotowanie własnych potraw. Nie tylko ludzie, którzy gotują posiłki w domu, jedzą zdrowiej i mniej kalorii niż ci, którzy gotują mniej, zgodnie z jednym z badań Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa, ale ich ciała są do tego lepsze. Zgadza się: niektóre potrawy są po prostu lepsze dla ciebie, gdy poświęcasz czas na ich gotowanie. W szczególności, dużo Twoich ulubionych warzyw.

“W przypadku niektórych produktów spożywczych dodawanie ciepła rozkłada ściany komórkowe, co pomaga uwolnić więcej przeciwutleniaczy z pożywienia, co oznacza, że łatwiej jest naszemu organizmowi uzyskać do nich dostęp”, mówi Alissa Rumsey MS, RD, CSCS z Alissa Rumsey Nutrition and Wellness w Nowym Jorku. Na krótkiej liście: beta karoten, likopen, kwercetyna, rutyna, luteina i zeaksantyna.

Zanim przejdziemy do tego, które warzywa są dla ciebie lepsze po podgrzaniu, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Po pierwsze, jak ty je przygotuj. “Gotowanie przez gotowanie (w małych ilościach wody), gotowanie na parze i pieczenie może sprawić, że niektóre przeciwutleniacze będą bardziej biodostępne”, mówi Dr Josh Axe, dietetyk kliniczny i założyciel Ancient Nutrition i DrAxe.com. Bonus: jeśli połączysz zdrowe tłuszcze, takie jak ghee lub olej kokosowy z gotowaniem, wchłoniesz te dostępne składniki odżywcze jeszcze lepiej.

Ale pożeracz, strzeż się. Tylko dlatego, że te potrawy są dobre dla Ciebie, nie oznacza, że powinieneś rzucić na kapelusz szefa kuchni i gotować każdej nocy. Podobnie jak Twój ulubiony trening, rób to z umiarem. “Tak jak ważne jest, aby uzyskać różnorodne warzywa o różnych kolorach i teksturach, ważne jest również, aby jeść warzywa na różne sposoby surowe i gotowane”, mówi Megan Ostler MS, RDN, Head of Nutrition w iFit.

Tutaj Axe oferuje pięć warzyw, które są lepsze dla ciebie po ugotowaniu:

Marchew

Unsplash

Beta-karoten w marchwi jest drastycznie wzrasta i przekształca się w witaminę A, gdy to warzywo jest narażone na ciepło. Każda filiżanka gotowanej na parze marchwi zawiera ponad 21 000 jednostek międzynarodowych (lub IU) witaminy A. biorąc pod uwagę, że faceci potrzebują tylko około 3000 IU dziennie-to całkowita wygrana.

Bok choy

GettyImages

Zrób sobie przysługę i złap niektóre z tego popularnego azjatyckiego składnika do gotowania. Podobnie jak w przypadku marchwi, gotowanie bok choy znacznie zwiększa zawartość beta-karotenu po ugotowaniu. Dodatkowo, badania wykazały, że ci, którzy jedzą warzywa krzyżowe (w tym bok choy) mają mniejsze ryzyko rozwoju raka płuc, prostaty i jelita grubego.

Szparagi

GettyImages

“Gotowanie szparagów rozbija ściany komórek roślinnych, przez co wiele jego przeciwutleniaczy jest niedostępnych na surowo”, mówi Axe. “Możesz uzyskać do 98 procent więcej kwercetyny z gotowanych szparagów niż surowych.”Dodatkowy bonus? Jest to naturalny afrodyzjak, dzięki kwasowi foliowemu i witaminie B6, które mogą pomóc w zwiększeniu uczucia pobudzenia.

Pomidory

Unsplash

Podczas gotowania pomidorów struktura cząsteczek likopenu zmienia się w to, co jest najłatwiej wchłaniane przez organizm, mówi Axe. Dobra wiadomość dla Twoich oczu, ponieważ ten członek rodziny owoców zawiera karotenoidy, takie jak luteina i likopen, które mogą chronić przed lekkim uszkodzeniem.

Grzyby Shiitake

GettyImages

Shiitakes zawierają silne składniki odżywcze, które pomagają utrzymać komórki przed przyklejeniem się do ścian naczyń krwionośnych i tworzeniem nagromadzenia płytki nazębnej, co pomaga poprawić krążenie i poprawić zdrowe ciśnienie krwi. Po prostu patrz jak ty je przygotuj. Badania opublikowane w International Journal of Food Sciences wykazały, że najlepszym sposobem gotowania grzybów shiitake i zachowania ich właściwości odżywczych jest ich grillowanie lub kuchenka mikrofalowa.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Mężczyzna trzyma swoje miłosne uchwyty nad dżinsami, Widok Z Tyłu
Read More

Jak stracić miłość

Jak stracić miłość Twój przewodnik po upuszczeniu tej zapasowej opony jest tutaj Jack Dawes 17 lutego 2021 roku…