Zaskakujący poziom sprawności potrzebny do zdobycia tytułu członka załogi NASCAR Pit Crew
Czy jesteś na tyle zdolny, by zostać członkiem załogi NASCAR? (Uwaga Spoiler: Nie)
NASCAR jest przedmiotem dziwacznej debaty: czy wyścigi samochodowe należy uznać za sport? Z jednej strony masz ludzi nieznających wyścigów (a nawet przypadkowych fanów), którzy wyśmiewają lub odrzucają to jako Banda dobrych chłopców jeżdżących w kółko. Z drugiej strony, nie mniej niż Ernest Hemingway wymienia wyścigi samochodowe obok walk byków i alpinizmu jako jedyne” prawdziwe ” sporty-reszta, jak mówi, to tylko gry. Ale tak naprawdę, czy (i czy powinniśmy) organizować wielogodzinne wyścigi samochodowe obok piłki nożnej i baseballu jako największych sportowych wyzwań Ameryki?
Gdyby mnie pan zapytał, zapytałbym pana, dlaczego profesjonalna drużyna wyścigowa potrzebuje siłowni na poziomie college ‘ u i pełnowymiarowego boiska sportowego w swojej siedzibie?
To właśnie odkryłem, gdy kapsuły przypływu zaprosiły kilku dziennikarzy do udziału w Bank of America 500 w Charlotte Motor Speedway. To, co początkowo zakładałem, że będzie długi weekend mówiący o samochodach i warunkach torowych, to zamiast tego otwarcie oczu za kulisami spojrzenie na to, co stanowi (a nie) sport.
Kierowcy otrzymują wszystkie nagłówki gazet, niezależnie od tego, czy wygrywają wyścig, czy doznają spektakularnego wypadku. I na pewno są sportowcami, ale nie tak jak myślisz. Matt Kenseth prowadził samochód # 20 Tide PODS dla Joe Gibbs Racing w Charlotte i chociaż przyznaje, że utrzymanie formy jest pomocne, musiał się do tego zmusić. Dla niego prawidłowe odżywianie i wystarczająca ilość snu są dużą częścią zachowania sprawności umysłowej podczas wyczerpującego wyścigu. Do ćwiczeń, lubi wychodzić i jeździć na rowerze:
I to jest… o tym, naprawdę. To dlatego, że dla kierowców, najważniejszym aspektem fizycznym jazdy nie jest ich siła lub wytrzymałość, ale ich tyłki. Poważnie. To kierowcy muszą działać jako Duże, czułe czujniki w samochodach, które w przeciwnym razie ich nie mają, wykorzystując to, co czuje, do komunikowania niezbędnych zmian załodze. Każde pochylenie, każde dudnienie, każdy obrót-jeśli nie jesteś wrażliwy i nie jesteś na tyle wyartykułowany, aby wykryć drobne wady i przełożyć je na zmiany mechaniczne, nie będziesz kierowcą NASCAR na długo.
Ale żeby nie sądzić, że brak nacisku na sprawność kierowcy nie jest sportem (i żeby było jasne, pilotowanie samochodu z prędkością 200 km / h przez 4+ godzin wymaga plenty zarówno wytrzymałości psychicznej, jak i fizycznej), pamiętaj, że zespół wyścigowy to coś więcej niż tylko kierowca. Jeśli chcesz znaleźć prawdziwe stadniny, nie szukaj dalej niż ekipa pit. Dla nieznajomych, to właśnie robią ci faceci:
To wszystkie cztery opony zmienione i zbiornik paliwa napełniony, wszystko w mniej niż 15 sekund. Aby zrozumieć, jak to jest możliwe, pomaga wiedzieć, że w większości przypadków ci faceci są Duże. Każda opona waży około 60 funtów, a te zbiorniki z gazem ważą około 100 funtów, więc prawdopodobnie nie jest zaskakujące, że zespoły rekrutują byłych studentów i kandydatów z NFL do personelu swoich załóg. Zaskakujące może być jednak to, jak często (i jak ciężko) ćwiczą: przynajmniej tak często, jak ćwiczą jako zespół, 3-5 dni w tygodniu.
Kiedy zwiedzaliśmy obiekty w Joe Gibbs Racing, w końcu dotarliśmy do nieoczekiwanego miejsca: siłowni. A nie, jak kilka uniwersalnych maszyn linowych i bieżni, mówię rząd za rzędem maszyn Hammer Strength wzdłuż jednej strony, a bardziej “funkcjonalny” trening (pomyśl o stojakach do kucania, linach bojowych, ringach gimnastycznych i sankach) wzdłuż drugiej. To dlatego, że jak w przypadku każdej innej drużyny sportowej, każdy członek odgrywa inną rolę i musi odpowiednio dostosować swój trening.
“Pracuję na maszynach, ponieważ jest bezpieczniej”, powiedział członek załogi Houston Stamper, który zmienia przednie opony, gdy samochód przyjeżdża do pit. Zastanawiałem się, dlaczego było tak wiele maszyn, kiedy konwencjonalna mądrość mówi, że wolne ciężary są lepszą metodą treningową, i to rozumowanie nigdy nie przyszło mi do głowy. Ponieważ Houston musi obsługiwać tylko (stosunkowo) lekki klucz udarowy o dużej mocy, który usuwa i dokręca nakrętki lug samochodu, nie musi być masywny. Zamiast tego pracuje nad wybuchowymi ruchami, dzięki czemu może przykucnąć, zrobić swoje i wyskoczyć z drogi.
Wczesne zdjęcie siłowni w Joe Gibbs Racing. Teraz jest zupełnie inaczej.
Niekoniecznie tak jest w przypadku Johna Eichera, który tankuje samochód na każdym przystanku. Puszki z gazem zasilane grawitacją są ciężkie, więc jego treningi mogą obejmować stałą dietę złożoną z przysiadów, czyszczenia i innych podnośników mocy, aby zapewnić mu siłę i stabilność potrzebne do bezpiecznego i szybkiego przemieszczania puszek. Joe Gibbs Racing niedawno zainstalował pełnowymiarowe boisko do piłki nożnej, więc załoga wykorzystuje je również do ćwiczeń zespołowych, trenowania plyometrycznego i zwinności — a biorąc pod uwagę wielkość członków załogi i ograniczoną przestrzeń, z którą muszą pracować, zwinność to nie mała rzecz.
Trening zespołu to nie tylko wydajność. Chodzi przynajmniej o zapobieganie kontuzjom, ponieważ praca jako członek załogi w trakcie najdłuższego sezonu w sporcie zawodowym jest w rzeczywistości dość niebezpieczną rzeczą. Istnieje oczywiste ryzyko związane z pracą wokół samochodów (mężczyźni Gaz mogą i nie zapalić się z alarmującą częstotliwością), ale także fakt, że to, co ci ludzie robią, jest niezwykle powtarzalne. Poruszanie tą samą ciężką rzeczą w tym samym kierunku raz za razem jest sposobem, w jaki powstają obrażenia, a członkowie załogi patrzą, aby uzyskać przewagę i unikać ich, jak tylko mogą.
Niektóre z tych krawędzi pochodzi od Dr Jena Gatses, lekarz fizykoterapii & Sport Performance Specialist w Joe Gibbs Racing. Oprócz pomagania sportowcom w opracowaniu specjalistycznych, funkcjonalnych procedur fitness (sama jest niezwykle sprawną kobietą), pomaga również leczyć ich bóle w sali fizykoterapii, którą zbudowała obok siłowni. Tam wykorzystuje techniki od masażu po suche igłowanie, aby złagodzić ból i przyspieszyć regenerację:
Jest tam nawet w dniu wyścigu, zapewniając wsparcie w ostatniej chwili kierowcom i członkom załogi. Tutaj, przyłapałem ją na pracy z facetem z innego zespołu Joe Gibbsa z dziwnym małym urządzeniem. Jest to w zasadzie wałek piankowy na sterydach, działający w celu promowania przepływu krwi i uwalniania napięcia:

Wszystko to odbywa się w dniu wyścigu, w którym załoga ma za zadanie utrzymać płynną pracę samochodu, a nawet dokonać drobnych napraw, jeśli zajdzie taka potrzeba. Samochody w dzisiejszych czasach są bardzo blisko siebie, jeśli chodzi o moc i osiągi, a pit stanowi jeden z niewielu obszarów, w których kierowcy mogą nadrobić czas i poprawić swoją pozycję — liczy się każda milisekunda.
Interesujące jest to, że w miarę upływu czasu nastąpił wyraźny spadek osiągów, zmęczenie powodowało, że zatrzymywanie się było coraz dłuższe. To nie jest pukanie do ich umiejętności lub poziomu sprawności, ale raczej rzeczywistość warunków, w których się borykają: temperatura toru może osiągnąć 140 Stopni Fahrenheita, a oni muszą pracować w pełnych kaskach i ciężkich, ognioodpornych kombinezonach. Rezultatem jest masa wyczerpanych, spoconych członków załogi i dużo śmierdzącego prania dla Chrisa Miko, który jeździ wozem i ma tendencję do takich rzeczy.
(Tutaj pomocne jest posiadanie firmy detergentowej jako sponsora, ponieważ zazwyczaj doskonałe kapsuły Tide dobrze zmywają funk z garniturów, powiedział mi. Mają nową linię sportową zaprojektowaną specjalnie, aby pozbyć się cuchnięcia z odzieży aktywnej; dali mi trochę w moim pakiecie swag i działają świetnie.)
Czy Hemingway miał rację? Nie. Rozsądni ludzie mogą uznać, że nasze najpopularniejsze sporty są równie godne tytułu, jak męski trifecta wyścigów, walk byków i alpinizmu. Ale każdemu, kto uważa, że NASCAR nie jest sportem, podam Ci oponę o wadze 65 funtów, puszkę na benzynę o pojemności 100 funtów i powiem, żebyś zabierał się do pracy. PR załogi Tide PODs w tym sezonie to 10,5 sekundy, a zegar tyka.
Komentarze