Co Twoja Pozycja Spania Mówi O Tobie

Co Twoja Pozycja Spania Mówi O Tobie

Co Twoja Pozycja Spania Naprawdę Mówi O Tobie, Ujawniła

Bez względu na to, w którą stronę podrzucasz i odwracasz się, próbując zasnąć, jakoś zawsze znajdujesz drogę powrotną do słodkiego miejsca. I nie, nie mówimy o seksie – przynajmniej jeszcze, w każdym razie-ale raczej o pozycji spania, która z czasem stała się Twoim ulubionym sposobem na złapanie tych Zzzs. To normalne, że pozycje snu zmieniają się przez całe twoje młode życie, gdy uczysz się dryfować do krainy marzeń poza łóżeczkiem, potem w łóżku dla dorosłych, a potem poza domem z dzieciństwa, na studiach i tak dalej. Ale jak osiedlić się w swoich wczesnych 20s aż do osiągnięcia wieku średniego, prawdopodobnie będziesz trzymać się tego samego nawykowego wzorca snu.

Jeśli masz szczęście, jesteś jedną z tych osób, które mogą spać w dowolnym miejscu na żądanie. Ale przez większość czasu-będziesz wybierać brzuch, plecy, bok lub jakikolwiek inny sposób sprawia, że szybciej uderzasz w siano.

Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co preferowane pozycje snu mówią o Tobie i twoim zdrowiu? A jakie produkty do spania jeszcze ułatwią zasypianie? Bez względu na to, czy ślinisz się lub chrapiesz, nazwij swój brzuszek wygodnym lub kopnij go z powrotem na plecach, oto, co oznacza twoja pozycja snu:

Dlaczego Twoja pozycja snu ma znaczenie?

Możesz pomyśleć, że ważniejsze jest spać niż nie spać i masz rację. Ale jak wyjaśnia dentysta i specjalista od snu Dr Sabrina Magid Katz, pozycja, którą wybierasz przed snem, może być czymś więcej niż perspektywą osobowości i może być znakiem ostrzegawczym poważniejszych problemów. “Znalezienie wygodnej pozycji do spania jest oczywiście ważne. Może się okazać, że stare urazy czują się lepiej lub gorzej w określonej pozycji. Ale niektóre pozycje mogą być wskazaniem, a nawet przyczyną poważniejszych problemów medycznych. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, jak śpią lub nie są dokładne w ich wspomnienia. Większość z nas zmienia pozycje przynajmniej kilka razy w nocy, nie zdając sobie z tego sprawy”, wyjaśnia.

Temat: Wszystko Co Powinieneś Wiedzieć O Bezsenności

Jaka jest najczęstsza pozycja snu?

Pomyśl o (lucky!) panie, które dzieliły twoje łóżko: jak lubiły spać? Przytulał się do ciebie, jak je łyżką? Albo na ich plecach z twoją ręką okrytą? Każdy ma specjalny sposób liczenia owiec, ale dr Katz mówi, że około 41% ludzi wybiera jakąś formę bocznej pozycji płodu. Najwyraźniej to dobry wybór: “to dobra wiadomość, ponieważ może zmniejszyć obciążenie pleców i szyi, jednocześnie utrzymując otwarte drogi oddechowe”, mówi dr Katz.

Co oznacza twoja pozycja snu?

Według dr Katz, pozycje snu mogą wiele zrobić – od dawania nam wskazówek do depresji lub lęku do wskazywania problemów zdrowotnych i przewidywania ich. Jako przykład wyjaśnia: “istnieją różne filozofie na temat tego, co każda skomplikowana pozycja mówi o twojej osobowości. Na przykład leżenie na plecach z rękami w górze może być opisane jako posiadające inny profil osobowości niż ręce w dół. To powiedziawszy, bycie na plecach w ogóle może powodować bardzo realne problemy, zarówno społecznie, jak i medycznie.”

Jeśli położysz się na brzuchu:

Ta pozycja może być szczególnie pomocne, jeśli chrapanie lub jeśli może mieć trochę zbyt dużo dip fasoli w lokalnym meksykańskim joint. Ale z punktu widzenia zdrowia, dr Katz mówi, że to nie jest najlepsze. Jak to? Trudno jest utrzymać zdrowy kręgosłup, ponieważ nie jest podparty, jak to może być w innych pozycjach. Ta pozycja może być wygodna i przypominać o dzieciństwie, ale nie jest to idealny wybór na dłuższą metę. Jeśli musisz spać na brzuchu, Dr Katz proponuje poduszkę na brzuch, taką jak ta, która utrzyma twoją głowę w pozycji neutralnej, jednocześnie pozwalając ci oddychać. Jest ergonomicznie zaprojektowany i zapewnia podparcie podbródka, które tłumi nacisk na szyję, wraz z bocznym podparciem twarzy. Dzięki podwyższonemu środkowi kołysze klatkę piersiową i posiada piankę pamięciową, dzięki czemu dopasowuje się do ciała.

Jeśli położysz się na plecach:

Dr Katz już wie o Tobie jedno-nie spotykając się z Tobą: chrapiesz. “Może się okazać, że ty lub ktoś z twojej rodziny najgłośniej chrapie podczas snu na plecach. Możesz nawet zauważyć Dźwięki dławienia i dyszenia. Jeśli masz skłonność do bezdechu sennego, może się okazać, że twój stan jest gorszy, gdy leży w plecach. Dzieje się tak, ponieważ szczęka i tkanka miękka opadają do tylnej części gardła, odcinając drogi oddechowe”, wyjaśnia.

Podobne: Co To Jest Bezdech Senny I Jak Go Leczyć

To może nie wydawać się tak wielkim problemem, a nawet możesz zasugerować, że twój partner do spania kupuje zatyczki do uszu, ale dr Katz mówi, że w końcu to spanie z powrotem może prowadzić do poważniejszej choroby zwanej bezdechem sennym. Może to być również wskaźnikiem wysokiego ciśnienia krwi, udaru mózgu, zawału serca, cukrzycy, depresji i impotencji. Aby sprawdzić, czy Twoja pozycja snu oznacza te problemy, Dr Katz mówi, że dostępny jest test w domu. Stamtąd można dowiedzieć się najlepsze podejście do rozwiązania bezdechu sennego z lekarzem.

Jeśli masz bezdech? Odciąż Plecy, dodając wsparcie pod kolanami za pomocą klina lub boltera.

Jeśli śpisz na boku:

Gratulacje, wybrałeś najzdrowszy sposób na sen! Jak mówi dr Katz, ” spanie na boku zwykle zmniejsza chrapanie, zmniejsza ryzyko bezdechu sennego i wydłuża kręgosłup, aby odpędzić ból pleców i szyi.”Jedynym problemem, z którym możesz się zmierzyć, według dr Katz, jest spanie w bardzo sztywnej pozycji kłody, która może sprawić, że poczujesz się niekomfortowo lub obolale po przebudzeniu. A jeśli musisz zmniejszyć hałas podczas snu na boku, możesz zauważyć, że zatyczki do uszu wypadają. Spróbuj wybrać zatyczki, które dopasowują się do kształtu twoich uszu.

Jeśli leżeć w pozycji płodu:

Jako najbardziej popularna pozycja, to czyste szczęście, że jest to również dobre dla ciebie. Mimo to, istnieją sposoby, aby uczynić go jeszcze lepszym. “Podczas gdy jedna z zdrowszych pozycji, pamiętaj, aby nie zwijać się zbyt mocno, ponieważ może to wywierać nacisk na stawy. Najlepiej na boku z lekko zgiętymi biodrami i kolanami. Staraj się nie opierać głowy na ramieniu, ponieważ może to spowodować mrowienie i drętwienie” – mówi.

Choć może Ci się wydawać, że nie jest to najseksowniejszy z akcesoriów do łóżka – biorąc pod uwagę, że jest to obowiązkowy element dla większości kobiet w ciąży-poduszka na ciało może być ratunkiem dla upewnienia się, że zasypiasz i utrzymujesz zdrowe ciało, mięśnie i kości. “Specjalnie zaprojektowane lub strategicznie rozmieszczone poduszki mogą pomóc w utrzymaniu brzucha i bioder”, dodaje Katz

Jeśli nigdy nie możesz znaleźć pozycji snu:

Jeśli jesteś kimś, kto spędza więcej czasu na zmaganiu się z okładkami niż na odpoczynku, Dr Katz mówi, że może to być powód do niepokoju. “Przerwany sen jest słaba jakość snu, który może pozostawić cię niespokojny rano i na większe ryzyko dla innych warunków. Ważne jest również, aby dowiedzieć się, dlaczego to robisz”, mówi. “Niektórzy ludzie narzekają, gdy nie oddychają prawidłowo podczas snu. Inni mają stan zwany zespół niespokojnych nóg, gdzie czują się “creepy crawlies” i potrzebę poruszania nogami. Badanie snu może wykluczyć te warunki.”

Możesz również rozważyć wypróbowanie melatoniny, aby złagodzić umysł lub maszynę dźwiękową, która wyłączy ruch lub inny rozpraszający hałas.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts