Dietetycy dzielą się pokarmami, które obniżają Testosteron

Burger, frytki i piwo na drewnianym blacie

Dietetycy dzielą się pokarmami, które obniżają Testosteron

10 Żywności, Które Mogą Szkodzić Poziomowi T

Zespół redakcyjny AskMen dokładnie bada i recenzuje najlepszy sprzęt, usługi i zszywki na całe życie. AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę.


Rozważając, co załadować na talerz, prawdopodobnie rozważasz dwie rzeczy: jak będzie smakować i co zrobi z talią. Ale to, co jesz, sięga głębiej. W rzeczywistości dieta ma ogromny wpływ na poziom hormonów, w tym testosteronu, a te poziomy są prawdopodobnie o wiele ważniejsze niż myślisz.

Podobne: gadżety kuchenne, które pomogą Ci jeść zdrowiej

“Odpowiedni testosteron obsługuje wiele funkcji organizmu, poza tylko budowaniem mięśni i silnym popędem seksualnym”, mówi Dr Josh Axe, D. N. M., C. N. S., DC, założyciel starożytnego odżywiania i autor Dieta Ketonowa. “Testosteron jest potrzebny do wytrzymałości i siły, snu, zdrowia poznawczego i motywacji, poziomu energii i zdrowia kości.”Wyjaśnia, że niezrównoważony poziom testosteronu u mężczyzn może zwiększyć tłuszcz w jamie brzusznej i zmniejszyć beztłuszczową masę mięśniową, co może obniżyć jakość życia, zmniejszyć pewność siebie i ewentualnie zwiększyć ryzyko innych problemów zdrowotnych. 

Jeśli podejrzewasz, że możesz mieć nieprawidłowy poziom testosteronu, konieczne jest, aby zobaczyć się z lekarzem i mieć je sprawdzone. Według dietetyka dr Charles Passler, objawy, takie jak niskie libido, uderzenia gorąca, wypadanie włosów, mgła mózgu/obawy nastroju, zmęczenie lub problemy ze snem są czerwone flagi. I, niestety, standardowa amerykańska dieta (smutna) wiąże się z problemami testosteronu.

“Spożywanie smutku, który jest pełen przetworzonej żywności, dużych ilości ubogich węglowodanów i nadmiernie słodzonych pokarmów, wiąże się z niższym poziomem testosteronu u mężczyzn”, mówi dr Passler. “Zdecydowanie radzę ludziom rozważyć dietę śródziemnomorską, która jest obfita w całe warzywa i wysokiej jakości białka i zamianę deserów na owoce, takie jak jagody.”

Aby lepiej zrozumieć, jakie pokarmy przyczyniają się do niskiego poziomu testosteronu, poprosiliśmy wiodących ekspertów w dziedzinie zdrowia, aby podzielili się wspólnymi winowajcami żywności dla niskiego poziomu testosteronu i czym można je zastąpić.


Pokarmy, Które Obniżają Testosteron


https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/hot20dogs20and20fries20fried20fast20food20text20overlay.htmlGettyImages

Według Nutrition Twins, Lyssie Lakatos, RDN, CDN, CFT i Tammy Lakatos Shames, RDN, CDN, smażone potrawy, zwłaszcza te z fast foodów, są złą wiadomością dla zdrowego poziomu testosteronu, ponieważ zawierają tłuszcze trans.

“Badania wykazały, że spożywanie tłuszczów trans z takich produktów spożywczych było związane z niższym poziomem testosteronu i niższą liczbą plemników, a nawet może być związane z obniżoną czynnością jąder”, mówią. Aby temu przeciwdziałać, bliźnięta żywieniowe sugerują ograniczenie takich smażonych potraw do jednego lub dwóch razy w tygodniu-lub zrobić własne frytki w domu i piec je zamiast smażenia. 

Co jeść zamiast: Gotować własne hamburgery, zdecydować się na zdrowsze opcje fast food (non-frozen, non-smażone), lub kupić własny airfryer.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/whiskey20glasses20with20orange20slices20on20top20text20overlay20alcohol.htmlGettyImages

“Do tej pory nie ma dokładnej ilości alkoholu, która jest Bezpieczna, ale przewlekli alkoholicy mają zwykle wyższy poziom estrogenu, co wskazuje, że alkohol przyczynia się do obniżenia poziomu testosteronu”, mówi dietetyk i holistyczny trener zdrowia, Jen Silverman. “Alkohol zwiększa również produkcję kortyzolu, hormonu stresu, który zmniejsza syntezę testosteronu w organizmie.” 

Próbując zapobiec obniżonemu poziomowi testosteronu, możesz zdecydować się na zdrowsze alternatywy dla typowych napojów alkoholowych, takich jak kombucha, fermentowany napój herbaciany z naturalnie występującym niskim poziomem alkoholu.

Co jeść zamiast: Zmniejsz spożycie alkoholu, spróbuj kombucha i opcji piwa bezalkoholowego. 

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/cup20of20coffee20with20cream20being20poured20in20text20overlay20non-dairy20coffee20creamers.htmlGettyImages

Nie daj się zwieść, kremy bezmleczne nie są dla ciebie lepsze niż mleczne. “Podczas gdy niektóre marki zaczęły używać zdrowszych olejów, większość z nich zawiera cukier i częściowo uwodorniony olej, które wykazały, że obniżają poziom testosteronu i objętość jąder”, mówią Bliźniaki żywieniowe. “Przeczytaj etykiety i wymień wszystkie kremy do kawy bezmleczne, które zawierają uwodorniony lub częściowo uwodorniony olej, na te, które nie używają lub zamiast tego używają mleka migdałowego.”Można również zrobić własną śmietankę do kawy.

Co jeść zamiast: Pełnoziarniste mleko mleczne, migdałowe lub owsiane.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/soy20beans20text20overlay20soy20and20soy-based20products.htmlGettyImages

“Soja ma fitoestrogeny, które naturalnie występują w roślinie i działają podobnie do żeńskiego hormonu płciowego, estrogenu, w ludzkim ciele”, mówi dr Passler. “Ogólne badania są ograniczone, ale w badaniu na zwierzętach wykazały zmniejszenie testosteronu.”Dr Passler zaleca zmianę produktów opartych na białku sojowym na produkty oparte na białku grochu. 

Co jeść zamiast: Białka na bazie grochu i orzechów.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/licorice20text20overlay20licorice20root.htmlGettyImages

“Korzeń lukrecji jest powszechnie stosowany w cukierkach, ale jest również stosowany w medycynie jako środek przeciwzapalny, wzmacniający odporność i wspierający trawienie”, mówi dr Passler. “Istnieją pewne dowody, że z czasem korzeń lukrecji może wpływać na poziom testosteronu, więc jeśli jesteś fanem lukrecji z niskim testosteronem, traktuj go tylko jako specjalną ucztę.”Jeśli używasz korzenia lukrecji do wsparcia trawiennego i odpornościowego, skup się zamiast tego na dostarczaniu wystarczającej ilości pokarmów bogatych w błonnik-takich jak jagody i warzywa liściaste – do swojej diety. 

Co jeść zamiast: Jeśli chcesz coś słodkiego i niskokalorycznego, wybierz truskawki. Jeśli chcesz teksturę, żuj niskokaloryczną gumę.


Podobne: ćwiczenia, które naturalnie zwiększają testosteron


https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/cheese20and20milk20text20overlay20dairy20products.htmlGettyImages

“Produkty mleczne mogą zawierać syntetyczne hormony, które mogą wpływać na poziom testosteronu”, mówią Bliźniaki żywieniowe. “Badania wykazały, że mężczyźni, którzy spożywają więcej produktów mlecznych, takich jak mleko, mają wyższy poziom estradiolu, żeńskiego hormonu, który może obniżyć produkcję testosteronu w organizmie.”Ponadto bliźniacy podkreślają, że krowy, które nie są karmione trawą, mogą jeść paszę dla zwierząt zawierającą soję, która może zwiększyć ilość estrogenu w mleku. “Podczas gdy okazjonalna szklanka mleka nie powinna stanowić problemu, preferowany jest wybór ekologicznego mleka karmionego trawą i radzimy mężczyznom rozważyć zamianę mleka mlecznego na mleko orzechowe, takie jak mleko migdałowe lub nerkowca.”

Co jeść zamiast: Kup mleko karmione trawą, ekologiczne lub zamień na nerkowce, migdały lub mleko owsiane.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/cookies20cakes20and20cupcakes20text20overlay20high20sugar20pastries20and20desserts.htmlGettyImages

“Badanie łączyło dietę bogatą w wypieki i desery z niskim całkowitym poziomem testosteronu u tajwańskich mężczyzn, a także większą ilością tkanki tłuszczowej i mniejszą masą mięśniową” – mówią Bliźniaki odżywiania. “Proste węglowodany, takie jak pączki i ciastka, zawierają tłuszcze trans, które wykazano, że obniżają poziom testosteronu i liczbę plemników.”Jak w przypadku wszystkich odpustów, pączki, ciasteczka i ciasta można spożywać od czasu do czasu w ogólnej zdrowej diecie, ale bliźniacy podkreślają, że te smakołyki nie powinny być codziennym nawykiem. “Ogranicz słodycze do jednego lub dwóch razy w tygodniu i upewnij się, że są one wykonane bez tłuszczów trans.”Kiedy chcesz cukru fix, zdecydować się na datę, owoce mnicha, lub słodzone stevia opcji. 

Co jeść zamiast: Owoce: mają naturalne substancje słodzące wraz z mnóstwem witamin.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/mint20text20overlay20mint.htmlGettyImages

. “Niektóre badania wskazują, że mięta jest sprawcą hamowania produkcji testosteronu”, mówi Silverman. Podczas gdy mięta nie jest bynajmniej zła dla Ciebie, jest to jeden z tych składników, które z jakiegokolwiek powodu nie są świetne dla poziomów T, a osoby z niskim testosteronem powinny starać się ograniczyć spożycie, dopóki ich poziom nie zrównoważy się. Istnieje wiele innych ziół i przypraw, które zastępują miętę w żywności lub napojach, takich jak imbir i trawa cytrynowa.

Co jeść zamiast: Imbir, trawa cytrynowa lub kminek lub kurkuma.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/steaks20text20overlay20poor20quality20meat.htmlGettyImages

Według Dr. Axe, podczas gdy badania są w toku, hormony stosowane w leczeniu nieekologicznych, fabrycznie hodowanych mięs są podejrzane, aby prawdopodobnie zakłócać poziom hormonów człowieka. “Metale ciężkie z ryb hodowanych w gospodarstwie są kolejnym problemem, ponieważ mogą one negatywnie wpływać na wątrobę”, mówi. 

Zamiast opcji fabryczno-farm, sugeruje posiadanie wołowiny karmionej trawą, pastowanego drobiu i dzikich ryb – które dostarczają kwasów tłuszczowych omega-3 – i spożywanie bardziej wegańskich źródeł białka. “Ryby są świetną opcją białkową dla kwasów omega-3, ale można je również uzyskać w mniejszych ilościach z nasion chia i orzechów włoskich. Pokarmy bogate w białko i pokarmy bogate w kolagen, takie jak bulion kostny i proszek z białka kolagenowego, są również korzystne, ponieważ mogą zmniejszyć objawy, takie jak utrata mięśni i luźna tkanka łączna.”

Co jeść zamiast: Zapłać premię i uzyskaj mięso wyższej jakości, najlepiej od rzeźnika. Włącz więcej orzechów i nasion do swojej diety. I spróbuj proszku białkowego z kolagenu i peptydów.

https://e-gentleman.pl/wp-content/uploads/2021/12/hand20holding20grains20text20overlay20processed20grains.htmlGettyImages

Nie trzeba całkowicie wyeliminować kanapki z diety w celu zwiększenia produkcji testosteronu, jednak, należy rozważyć zwracając się do nieprzetworzonych, chleb pełnoziarnisty. “Dieta bogata w przetworzone ziarna i cukier zazwyczaj powoduje podwyższenie poziomu glukozy we krwi, co może wpływać na produkcję wielu innych hormonów, w tym insuliny i hormonów rozrodczych”, mówi dr Axe. Aby to naprawić, zaleca włączenie do diety większej ilości “całych produktów spożywczych bez dodatku cukru, takich jak świeże owoce, niesłodzone napoje i 100 procent całych, kiełkujących ziaren”. 

Co jeść zamiast: Ryż, produkty pełnoziarniste, płatki owsiane.


Podczas gdy po dobrze zbilansowanej diecie jest świetnym sposobem na utrzymanie zdrowego poziomu testosteronu, istnieje kilka pożywnych pokarmów i składników, które mogą również negatywnie wpłynąć na poziom T i przyczynić się do niedoboru testosteronu. Zawsze skonsultuj się z lekarzem, jeśli obawiasz się swojego testosteronu.


Możesz Też Kopać:

  • Najlepsze boostery testosteronu dla mężczyzn
  • Pokarmy, Które Mogą Pomóc Ograniczyć Apetyt Na Węglowodany
  • Jak zwiększyć płodność u mężczyzn ze zdrowiem i odżywianiem

AskMen może otrzymać zapłatę, jeśli klikniesz link w tym artykule i kupisz produkt lub usługę. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą pełną
warunki użytkowania.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

20-Minutowy Trening Z Oporem

20-Minutowy Trening Z Oporem Trenuj Całe Ciało Na Raz Dzięki Temu 20-Minutowemu Treningowi Christopher Hunt 22 października 2017…