Jak Często Należy Jeść Cheat Meal?

Burger i frytki na drewnianej desce z ketchupem i majonezem w miseczkach za nim.

Jak Często Należy Jeść Cheat Meal?

Dlaczego Cheat Meals Może Rzeczywiście Pomóc W Diecie (Na Serio)

Z pozoru wydaje się, że piwo i hamburgery nie miałyby miejsca w zdrowej diecie. Ale większość dietetyków twierdzi, że od czasu do czasu tak. Nazywamy to “cheat meal”; wolą określenie ” równowaga.”

W rzeczywistości, puszczanie od czasu do czasu może pomóc w przestrzeganiu pożywnego planu jedzenia. Tutaj nauka, dlaczego nasz organizm potrzebuje przerwy od jarmużu i jajka na twardo od czasu do czasu – i jak utrzymać równowagę z, dobrze, rośnie poważnie nierównowaga:


Dlaczego Równowaga Ma Znaczenie


Przeczytaj, aby w to uwierzyć:” to może być niezdrowe, aby jeść idealnie cały czas z psychologicznego punktu widzenia, ” mówi Dana Hunnes, Ph.D., R. D., starszy dietetyk w Ronald Regan-UCLA Medical Center. Pomyśl o sobie jak o rozciągniętej gumce. Bez żadnej równowagi możesz chcieć czegoś tak bardzo, że przechodzisz od tego, że nigdy go nie jesz, do tego, że się na nim najadasz (lub…pstrykasz). “Pozwalając sobie na odpusty na bieżąco pokazujesz sobie, że możesz trzymać się ogólnego zdrowego stylu życia, a jednocześnie cieszyć się niektórymi rzeczami, do których przywykłeś.”

To może być niezdrowe jeść doskonale cały czas z psychologicznego punktu widzenia.

W końcu, jeśli dietetycy nienawidzą jednej rzeczy, to restrykcyjne diety. “Zbyt duże ograniczenie może prowadzić do nadmiernego obciążania i powrotu do ograniczania, po prostu dlatego, że coś jest poza zasięgiem”, mówi Melissa Majumdar, RD, dietetyk zarejestrowany w Brigham and Women ‘ s hospital w Bostonie, MA. “Jeśli odżywiamy nasze ciało i mózg prawidłowo przez cały dzień, jedząc zbilansowane posiłki lub przekąski co trzy do czterech godzin, rzadko stajemy się zbyt głodni lub pozbawieni wolności i łatwiej jest dokonywać zdrowych wyborów.”Oznacza to również, że kiedy się pobłaża, jest mniej prawdopodobne, aby przesadzić.

Podobne: Cięcie Wagi Przy Użyciu Diety Ketonowej

Są też inne korzyści do zrównoważenia. Po pierwsze, jeśli ograniczasz kalorie, te posiłki mogą pomóc stłumić apetyt, zwiększając poziom hormonu zwanego leptyną (który promuje pełnię) i zmniejszając poziom hormonu zwanego greliną (który sygnalizuje głód), mówi Ryan Maciel, RDN, dietetyk z Needham, MA. Jedzenie posiłku o wysokiej zawartości węglowodanów może również pomóc w uzupełnieniu zapasów glikogenu mięśniowego-które są zwykle niskie podczas diety-zauważa. “Może to pomóc w zwiększeniu energii i wydajności, umożliwiając Ci cięższą pracę na siłowni.”

Bądźmy również szczerzy: siła woli jest ograniczonym zasobem. “Dołączenie cheat meal może zapewnić Ci bardzo potrzebną psychiczną przerwę od diety” – mówi Maciel.


Jak Zaplanować Odpusty


Uważaj, aby nie ustawiać “Cheat meals” jako nagrody za ciężki trening lub ciężki czas. “Musi istnieć wewnętrzna motywacja do treningu i inne środki do radzenia sobie ze stresem i emocjami lub “cheat meal” może tuszować większy problem”, mówi Majumdar.

W tym zakresie Hunnes zachęca do podejmowania cheat meals częścią tygodniowego lub dziennego harmonogramu. Może jesteś frajerem na deser. Miej go w mniejszej porcji każdego dnia. Albo: iść do baru na cotygodniowy mecz z chłopakami? To może być twój cheat meal.

Podobne: 10 Produktów Spożywczych, Które Pomogą Ci Nabrać


Co sprawia, że dobry Cheat Meal?


Istnieje mnóstwo różnych sposobów na zdefiniowanie cheat meal – ale objadanie się nie jest jednym z nich. “Kawałek ciasta byłby akceptowalny i równoznaczny z jednym “cheat meal”, zauważa Maciel. “Zjedzenie całego ciasta, z drugiej strony, nie byłoby.”

Kochasz Big Maca ze wszystkimi poprawkami? Spróbuj bezmięsnego spinu na hamburgerze z czymś w rodzaju niemożliwego hamburgera, sugeruje Hunnes. “Jest oparty na roślinach, więc nie zawiera tłuszczów nasyconych i ma mniej kalorii niż alternatywa.”Pizze wegetariańskie, które nie wysyłają cię za burtę, to również dobre typy. “Błonnik i zdrowość warzyw sprawią, że będziesz pełniejszy na mniejszej ilości kawałków niż pizza serowa.”

Temat: Co Powinieneś Wiedzieć O Przejściu Na Weganizm

Nie odrzucaj boków (makaron z serem ze zdrowszym przystawką) ani małych porcji (lody dla dzieci), mówi Majumdar.

Alternatywnie, splurge na części posiłku, który lubisz najbardziej, sugeruje. Kiedy widzisz cheeseburgera i frytki w menu, bez której części nie możesz się obejść: bułki czy frytki? Zaspokajanie rzeczywistych pragnień od samego początku zapobiega późniejszemu przesadzaniu (a także spuszczaniu i zamawianiu frytek).


Jak często oszukiwać


Wiedza, kiedy zaszaleć w dużej mierze sprowadza się do poznania siebie. “Dla niektórych osób oddawanie się odrobinie każdego dnia jest lepsze niż czekanie, aż korek pęknie i tylko “oszukiwanie” raz w tygodniu”, zauważa Hunnes.

Ale podczas gdy cele i style jedzenia są różne, trochę prosta matematyka może również pomóc określić, jak często zaszaleć. “Posiadanie pokarmów, których zwykle nie jesz regularnie przez 10 procent czasu, może ułatwić przestrzeganie planu żywieniowego” – mówi Maciel.

Jeśli jesz pięć posiłków lub przekąsek dziennie, to jest to 35 posiłków tygodniowo, zauważa. 10% to 3,5 posiłki. “Daje to trzy do czterech posiłków lub przekąsek tygodniowo, które można jeść, co chcesz w rozsądku.”

Nie spełniasz swoich celów z taką swobodą? Ogranicz swoje oszustwa, dopóki tego nie zrobisz, sugeruje.  

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Od Tłuszczu Do Szczęścia

Od Tłuszczu Do Szczęścia Czy Odchudzanie Może Sprawić, Że Będziesz “Większy”? Ten Facet Mówi “Tak”. Redakcja AskMen 20…