Kolarstwo szosowe dla początkujących
Dopiero zaczynasz Na Rowerze Szosowym? Przeczytaj Najpierw Te Wskazówki
Jeśli to czytasz, prawdopodobnie właśnie kupiłeś rower szosowy lub jesteś na tropie jednego i jesteś ciekawy, co się stanie, gdy faktycznie dostaniesz go w swoje ręce.
Wspaniałą rzeczą w kolarstwie szosowym jest to, że przygoda w dużej mierze zależy od ciebie, o ile jesteś nieco przygotowany na wspomnianą przygodę.
„Należy upewnić się, że masz wszystkie materiały potrzebne do drobnych awaryjnych przydrożnych,” mówi Portland, lub bike shop West End bikes manager i Retül-certyfikowany monter Joe Holcomb. „Na przykład, czy masz narzędzia do zmiany mieszkania i czy wiesz, jak to zrobić? Jeśli tego nie zrobisz i dostaniesz gumę, będziesz chodził albo do kogoś dzwonił.”
Powiązane: Pokonaj najtrudniejsze trasy z tymi rowerami górskimi
Posiadanie podstawowych umiejętności to tylko jeden z elementów układanki kolarskiej. Z pewnością możesz szybko przejść do poziomu spandexu i aerodynamicznego kasku, ale w miarę poruszania się na nowym rowerze szosowym musisz wiedzieć kilka innych podstawowych rzeczy.
Porozmawialiśmy z kilkoma ekspertami branżowymi, aby przygotować kilka ważnych wskazówek, aby jak najlepiej wykorzystać Twoje wyprawy na dwóch kółkach.
Zapoznaj się z lokalnymi przepisami i trasami rowerowymi
Przed pierwszą jazdą ważne jest, aby zapoznać się z mapą dostosowaną do jazdy na rowerze i zrozumieć trasy w Twojej okolicy. Dotyczy to codziennych przejażdżek po okolicy lub długich tras poza miastem. Niektóre miasta i państwa mają surowsze przepisy dotyczące jazdy na rowerze, podczas gdy inne w ogóle ich nie mają, i ważne jest, aby wiedzieć, jakie są Twoje prawa, jeśli ulegniesz wypadkowi lub będziesz miał inne problemy po drodze.
Znajomość trasy zmniejsza również szansę na nieoczekiwane złe niespodzianki. Jeśli na przykład widzisz, że jedziesz w pobliżu miejsca o dużym natężeniu ruchu samochodowego, możesz zaplanować jego uniknięcie i znaleźć bardziej odpowiednią trasę.
Również, nosić kask. Nie ma szczególnego znaczenia, który z nich, o ile jest certyfikowany. Ochrona głowy nie podlega negocjacjom.
Kask Giro Syntax Mips

130 zł przy Giro.com
Buty są nie tylko osobistym wyborem, ale przycinanie wymaga prób i błędów
Dan Feeney, dyrektor Biomechanics Research & Performance Fit Lab w BOA, mówi, że znalezienie odpowiednich butów rowerowych sprowadza się do kilku kluczowych rzeczy: przycinania za pomocą korków, dopasowania i systemu dopasowania.
„Każda marka ma zastrzeżony ostatni i chcesz znaleźć taki, który pozwala wsunąć stopy i nie ma natychmiastowych gorących punktów ani punktów nacisku”, dodaje.
Ból stóp oznacza złą jazdę, więc musisz wypróbować kilka opcji, aby zobaczyć, co działa najlepiej dla ciebie. Przycinanie pozwala na większą wydajność i moc w skoku pedału, ale może być uciążliwe dla niedoświadczonych rowerzystów, aby wejść i wyjść. Sportowe trampki mogą działać na krótsze przejazdy, ale brak bezpieczeństwa na pedale oznacza, że cała noga jest nieproporcjonalna na pedale i rezygnujesz z mocy przy każdym uderzeniu.
W przypadku każdego buta rowerowego, jeśli ostatni jest zbyt mały, aby zmieścić stopę w dowolnym miejscu — takim jak Łuk, pięta lub przednia część stopy — żadna regulacja nie sprawi, że będzie pasował.
„Zawodnicy powinni początkowo zakładać buty bez napięcia i czuć, gdzie ich stopy mają kontakt z butem”, mówi Feeney. „Wreszcie, wszyscy mamy dużą tętnicę, która biegnie w dół górnej części stopy (dorsalis pedis). Jeśli ta tętnica lub małe nerwy, które biegną w jego pobliżu są skompresowane, będzie doświadczenie drętwienie.”
Buty rowerowe Scott Road Comp Boa odblaskowe

119,99 zł Backcountry.com
Dobre Okulary Mają Większe Znaczenie Niż Myślisz
Kiedy myślisz o mechanice jazdy, jesteś nieco blisko ziemi, nie mając nic, co powstrzymałoby skały i zanieczyszczenia przed uderzeniem prosto w twarz. Wynikający z tego potencjał jest powodem znaczenia okularów rowerowych.
„Jeśli jedziesz z prędkością, wiatr, kurz i brud mogą uszkodzić twoje oczy i zniekształcić wzrok”, mówi Stefan Music, współzałożyciel firmy TURBA Optics. „Dlatego też Okulary rowerowe są zwykle nieco większe niż zwykłe okulary przeciwsłoneczne. Większy obiektyw służy jako większa bariera przed czymś skradającym się pod nimi.”
Oczywiście jest też ochrona przed słońcem. Oślepiające światło słoneczne jest bardziej niebezpieczne, gdy spadasz ze wzgórza z prędkością 25 mil na godzinę, więc dobra ocena UV ma znaczenie (poszukaj UV400 wykonanego z poliwęglanu, który jest mocniejszy w porównaniu do akrylu).
Co zaskakujące, muzyka mówi, że należy uważać na polaryzację z nietoperza.
„O ile wcześniej nie jeździłeś w okularach spolaryzowanych, generalnie zaleca się, aby nowi zawodnicy nie jeździli spolaryzowanymi”, mówi. „Co najważniejsze, wiele wyświetlaczy rowerowych i zegarków nie jest kompatybilnych z soczewkami spolaryzowanymi, więc musisz zdjąć okulary (lub zajrzeć pod nie), aby zobaczyć, jak śledzisz swoją jazdę. Najpoważniejszym aspektem jest to, że niektórzy zawodnicy doświadczają problemów z percepcją głębi podczas jazdy z soczewkami spolaryzowanymi przy dużych prędkościach, co może powodować wypadki.”
Jeśli pójdziesz spolaryzowany, upewnij się, że wykonasz kilka próbnych przejażdżek w bezpieczne miejsce przed wyruszeniem na bardziej ruchliwą trasę.
TURBA Optics Swift

76 zł przy Turbaoptics.com
Bądź mądry o odżywianiu i nawilżaniu
Kolarstwo szosowe ma podstępny sposób na wyczerpywanie rezerw energii szybciej niż inne sporty, zwłaszcza jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony.
Holcomb mówi, że dla niego ogólna zasada nawodnienia dotyczy butelki wody na godzinę (do której mam nadzieję, że dodałeś klatkę na ramie) i upewnij się, że masz ze sobą jakąś przekąskę na dłuższą przejażdżkę.
„Często ludzie nawet nie zauważają, że się pocą (na rowerze)” – dodaje.
Oczywiście istnieje duża różnica między byciem rekreacyjnym rowerzystą drogowym a przystąpieniem do wyścigów drogowych, i powinieneś dostosować swój trening i odżywianie jako takie.
Delta Alloy Lekki Uchwyt Na Butelkę Wody

$5.99 at Amazon.com
Przede wszystkim baw się dobrze
To banalne, ale kolarstwo szosowe to przyjemność i odkrywanie otwartego asfaltu z wiatrem mijającym Cię.
Nie musisz brać tego tak poważnie, gdy zaczynasz, ponieważ ważniejsze jest, aby pokonać kilkaset mil za pasem, odkrywając możliwości roweru i potencjał rowerzysty szosowego.
Możesz Też Kopać:
- 11 motocykli gotowych do powrotu do domu
- Jak zmiażdżyć Trening Spin
- Najlepsze Aplikacje Spinningowe
Komentarze