Niewystarczająca Ilość Snu Związana Z Zaburzeniami Nastroju

Niewystarczająca Ilość Snu Związana Z Zaburzeniami Nastroju

Trendy News: Za Mało Snu? Możesz Być Bardziej Podatny Na Depresję

Krótka Historia

Za mało snu? To prawdopodobnie zakłóca twoje zdrowie psychiczne i fizyczne.

Długa Historia

Śpij. Wszyscy go potrzebujemy i wydaje się, że coraz więcej z nas nie ma go dość. Ale co się dzieje, gdy nieustannie zakłócamy nasz rytm dobowy?

Nauka ma nowiny i nie jest za dobra. Naukowcy z Uniwersytetu w Glasgow niedawno zbadali związek między przerwanymi rytmami dobowymi a rozwojem zaburzeń nastroju. Jest to obszar badań, który może wydawać się dobrze pokryty, ale badacze UoG chętnie zbadali go głębiej.

Temat: chcesz się najlepiej wyspać? Wykonaj Następujące Proste Kroki

Aby to zrobić, przeanalizowali dane zebrane od ponad 91 000 osób w tak zwanej brytyjskiej kohorcie biobanków. Przeanalizowali codzienną rutynę uczestników i odkryli wyraźną korelację między nierównym rytmem dobowym a ryzykiem zaburzeń nastroju.

Nie tylko były osoby z zaburzeniami snu na większe ryzyko wystąpienia depresji lub choroby afektywnej dwubiegunowej, ale były one również bardziej prawdopodobne, aby być mniej szczęśliwy i samotniejszy niż ich solidnie śpiących odpowiedników.

Podobne: Nowe Badania Wykazały, Że Trening Siłowy Może Pomóc W Walce Z Depresją

“Jest to ważne badanie wykazujące silny związek między zaburzoną rytmicznością okołodobową a zaburzeniami nastroju”, powiedział Daniel Smith, profesor psychiatrii na uniwersytecie i główny autor badania.

“Następnym krokiem będzie zidentyfikowanie mechanizmów, dzięki którym genetyczne i środowiskowe przyczyny zaburzeń rytmu dobowego oddziałują na siebie, aby zwiększyć ryzyko depresji i choroby afektywnej dwubiegunowej.”

Own The Conversation

Zadaj Wielkie Pytanie

Jak powstrzymać stopniowe naruszanie naszych nawyków snu przez smartfony, tablety i inne urządzenia elektroniczne?

Drop This Fact

CDC donosi, że jedna trzecia z nas dorosłych twierdzi, że zwykle dostaje mniej niż zalecana ilość snu.

Pokaż komentarze

Komentarze

Total
0
Shares
Related Posts
Read More

Warzywa Do Budowy Mięśni

Warzywa Do Budowy Mięśni Zapomnij O Koktajlach Proteinowych – Te Osiem Warzyw Buduje Poważne Mięśnie Emily Abbate 10…